bluffkonto?

  • 8 August 2021
  • 5 svar
  • 123 visningar

  • Frekvent användare
  • 13 svar

jag undrar varför man inte hittar samma bolag eller bankgironummer när man söker på webben? enligt dom uppgifter jag har som kom med epost..egentligen spelar det inte mig någon roll om det är någon skatte-fördel bara allt funkar. men hur vet jag om den är betald? och stänger ni av om man är sen med betalningen?


5 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @L.K,

Vi använder oss av Billogram som betalpartner för fakturan så det är Billogram och bankgironummer 5209-8365 som borde dyka upp :)

Öppnar du fakturan du fått på mail på nytt bör du inte längre kunna betala den utan den borde stå som betald. Du kan även se betalstatus inne på Mitt Vimla (mitt.vimla.se / Vimla-appen) → Betalningar.

Om betalning inte inkommit i tid skickar vi först en påminnelse och sedan spärras abonnemanget.

jag fick inte upp några svar alls 

Länsförsäkringar Skånes Internetbank kan inte hitta bgnr 5209-8365.

Jag får följande meddelande: “Vi kunde inte hitta mottagaren”

Inte ens Bankgirot hittar BG-numret https://www.bankgirot.se/sok-bankgironummer/?bgnr=5209-8365&orgnr=&company=&city=#bgsearchform

Se till att Billogram fixar detta omgående, oavsett vem som nu bär skulden till detta, annars blir jag tvungen att säga upp abonnemanget.

/Niklas

Hej @L.K,

Vi använder oss av Billogram som betalpartner för fakturan så det är Billogram och bankgironummer 5209-8365 som borde dyka upp :)

Öppnar du fakturan du fått på mail på nytt bör du inte längre kunna betala den utan den borde stå som betald. Du kan även se betalstatus inne på Mitt Vimla (mitt.vimla.se / Vimla-appen) → Betalningar.

Om betalning inte inkommit i tid skickar vi först en påminnelse och sedan spärras abonnemanget.

Mycket märkligt svar! Ligger det inte i Vimlas intresse att kolla upp detta, så att ni får in era betalningskrav?

Har ni lite servicekänsla, så kollar ni upp detta och meddelar oss kunder hur situationen förhåller sig, då det är rätt så väsentligt för er verksamhet.

/Niklas

Testade på två olika banker nu. Får upp Vimla/Billogram som betalningsmottagare.

Det är inte så att du får in något annat tecken i rutan för bankgiro ett mellanslag? Eller att du använder fel bindestreck. 

Om det nu inte var något tillfälligt fel tidigare ikväll. 
 

Svara