Fråga

Betaltjänster

  • 7 June 2021
  • 1 svar
  • 74 visningar

Jag betalar vanligtvis 120 kr/månaden för abonnemanget. Den här månaden drogs helt plötsligt 1020 (!) kr. Jag gick in på Mitt Vimla och “Förbrukning” och såg att för maj-månad ska jag helt plötsligt betala för en betaltjänst (60kr/veckan) som rullat på från januari. Det här har alltså inte funnits med eller synts på mina tidigare fakturor, utan först nu. Vimla support, så här ska det väl ändå inte gå till? 


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Jimmy_83,

Om det tillkommit extrakostnader i form av betaltjänster på en faktura beror det på att någon med tillgång till telefonen gjort ett aktivt val för att göra köp av en tjänst hos företaget som gjort debiteringen mot mobilfakturan.

I detta fall ser det ut att vara en tjänst vid namn “Brainteacher” (kontaktuppgifter nedan) som hamnat på din faktura.

Telefon: 08-505 222 25

E-postinfo.se@ccsupport.biz

Hemsidawww.nth-mobile.com/

Har du inte gjort dessa köp är det till Brainteacher du behöver höra av dig för att bestrida kostnaderna då vi endast agerar mellanhand och förmedlar kostnaden. Om Brainteacher tar bort kostnaden kommer det att tas bort även hos oss.


För hjälp med en eventuell bestridan kan du kontakta Etiska Rådet för betalteletjänster som har ansvar att reglera betalteletjänster som erbjuds i Sverige.

Svara