Fråga

Betaltjänster

  • 9 September 2020
  • 5 svar
  • 516 visningar

Jag har på min senaste faktura en post “Betaltjänster” à 270 kr. Jag vet med säkerhet att jag inte har utnyttjat någon “Betaltjänst” och begärt en förklaring till vad beloppet avser. Inget svar! Har sett på chatten att många ställer sig samma fråga. Rådet att gå till “Mitt Vimla” - “Förbrukning” - “Betaltjänster” Cloud Telecom (ger ingen förklaring).

Varför kan det vara så omöjligt för Vimla/Billogram att på fakturan lämna någon liten ledtråd till vad posten “Betaltjänster” avser. Jag utgår från att det inte är Vimla självt som skall ha beloppet utan någon tredje part.

Fakturanummer 7368320


Detta ämne är stängt för kommentarer

5 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @MALKI HANNA,

Just “Cloud Telecom” är det enda vi kan se och det är därför det är det enda du kan se på fakturan. Cloud Telecom är från min erfarenhet ett företag andra bolag använder sig av för att ta betalt för sin tjänst. Ungefär som Klarna är när man shoppar online.

För att ta reda på exakt vad det är för något du debiteras för behöver du kontakta Cloud Telecom (http://en.cloudtelecom.no/Contact).

Hej Emil

Jag har ingen avtal med “Cloud Telecom”. jag har inte shopt någontenig online.

vad kan man göra åt det?

snälla kan ni stopa det och gör något åt det. 

Användarnivå 6
Emblem +54

Har du inte gjort dessa köp behöver du kontakta Cloud Telecom och bestrida dessa. Du kan även kontakta etiskaradet.se för hjälp med det.

Under tiden rekommenderar jag dig att stänga av betaltjänster på Mitt Vimla → Inställningar så de inte kan debitera dig för något mer.

help me här Tack!

jag kan inte hita en sådan på Mitt Vilma ; inställningar 

 

Användarnivå 3

Där det står utlands/betalsamtal spärrar du premiumtjänster, men du spärrar även utlandssamtal och du kan inte ringa när du är utomlands.