Betalpartner

  • 21 juni 2018
  • 4 svar
  • 5 visningar

Hej Vimla!

Snälla, när kommer ni att ändra betalpartner?? .........


4 svar

@Mattias15

Tanken var att man skulle byta betalpartner i december 2017 enligt detta inlägg: https://forumet.vimla.se/topic/2223/kort-sammanfat...

Vi kan ju konstatera att den tidsplanen klarade man inte att hålla. Senast idag var det någon på deras Facebook som ställde samma fråga och någon från Vimla svarade att det skulle ske snart. Jag har sett att man tidigare utlovat att bytet ska ske senare i år, så innan nyår måste det fasen vara färdigt. Tyvärr verkar det som att det är den nya plattformen som Vimla jobbar med som drar ut på tiden och att det är därför som bytet av betalpartner blivit ett halvår försenat.

Användarnivå 7

Det som är riktigt dåligt är att Vimla inte lämnar någon information om progressen vad gäller utlovade förändringar. Byte av betalpartner var som sagt utlovat till december 2017. Sedan meddelades att det kunde bli fördröjt ett par månader. Därefter inga besked. Inga förklaringar eller orsaker till att man inte kan hålla planen. Det är väldigt nonchalent mot alla medlemmar som otåligt väntar på att det ska bli klart.

Tyvärr är detta inget undantag utan mönstret är detsamma varje gång Vimla ska göra en större förändring. Tidplaner dras över med månader eller ibland år utan att någon information lämnas.

@sven

Jag
förstår att det känns frustrerande att det inte finns mer information ute kring
bytet av betalningspartner. Tyvärr har bytet blivit försenat då vi håller på
med mycket annan utveckling samtidigt, en stor del av våren har tex gått åt
till GDPR, testerna av våra nya system och plattform.


Petter
skrev en statusuppdatering i april, som ni kan hitta här: https://forumet.vimla.se/topic/2785/statusuppdatering


Vi
ska försöka att göra ett ryck och se till att bli bättre på löpande
uppdateringar i framtiden, även om det inte finns så mycket nytt att komma med
så ni känner att ni har lite koll på vad som händer.


Vi
har tidigare varit väldigt snabba med att sätta en tidsplan för när ett nytt
projekt ska vara klart, vilket resulterat i att vi alla blivit besvikna när ett
projekt blivit uppskjutet. Därför har vi inte satt något nytt datum för när
bytet ska vara klart, då vi inte vill skapa för höga förväntningar om något
skulle dra ut på tiden.


När
vi börjar bli redo kommer vi självklart ut med mer info, vi väntar med lika
stor spänning som ni!

Användarnivå 7

@Isabelle_vimla

Som du själv skriver så skrev @Petter en statusuppdatering i april. Hallå, det är nästan den första juli nu. På två månader bör saker ha hänt, annars är det något allvarligt fel. På sex månader (som är tiden sedan december 2017 när bytet av betalpartner var utlovat) bör absolut något ha hänt, annars är Vimlas organisation totalt inkompetent.

Det som är frustrerande med Vimla är att saker verkar kunna ta hur lång tid som helst att få färdiga och ingen på Vimla tycks känna något ansvar för resultatet. Inget annat företag hade kunnat frångå sina tidplaner med sådan lätthet som Vimla tycks kunna göra. Förstår ni inte att det ger ett mycket amatörmässigt intryck och är en skamfläck för Vimla som företag att det alltid blir så att utlovade förändringar skjuts på framtiden i all evighet? Skulle ni själva vilja vara kunder hos ett sådant företag?


Svara