Betalningsspecifikation via mail

  • 6 augusti 2015
  • 7 svar
  • 12 visningar

Användarnivå 6
  • Tekniskt geni
  • 1048 svar

Frågade tidigare men fick aldrig någon feedback från Vimla, bara från andra användare. Är det meningen att vi ska få betalningsspecifikationer via mail? Jag fick min första den vägen men sen har det varit tyst. Skulle uppskatta om det går att ordna, det skulle göra det enkelt att hålla koll.


7 svar

Användarnivå 5
Emblem +1

Hej @mlo,

 

Vi skickar ut en betalningsspecifikation till samtliga medlemmar som har en kommande dragning. Jag kollade på ditt abonnemang och anledningen till att du inte har fått någon är för att dina senaste fakturor har varit på 0 SEK.

 

För några månader sedan så skickades det ut en även om man hade en faktura som var på 0 sek, det är dock justerat för att minska förvirringen.

 

//Viktor

Användarnivå 6

Tack för förtydligande! Bra att veta att det kommer sen då, när mina tre gratismånader är över.

Användarnivå 6
Emblem +5

@Viktor jag föreslår att ni alltid skickar ut dessa mejl. Det blir då mer tydligt vare sig man skall betala eller inte. Ser faktiskt inte vad som skulle vara förvirrande ifall man fick ett mejl där det står att man inte skall betala något denna månad.

 

Avsaknaden av ett sådant mejl skapade däremot förvirring som renderade i denna tråd. Bättre saker är klara och tydliga, dvs att ett mejl alltid skickas ut oavsett situation.

 

Om du/ni inte håller med så får ni gärna komma med argument så man förstår hur det är tänkt. För jag förstår inte riktigt hur detta är tänkt.

Användarnivå 6

Insåg när jag tänkte vidare att jag håller med @Michael. Om inte annat är det bra att få en påminnelse om att man är kund hos er och få se vad olika delar av abonnemanget hade kostat om man nu inte hade haft rabatt/tipsningar. Enklast och bäst om ni alltid skickar!

Skicka alltid .. ..

Användarnivå 5
Emblem +1

En av det största anledningarna till att vi slutade skicka ut de mailen är pga. att det var missvisande om man skulle betala eller inte. Man fick ett mail om betalningsspecifikation sen var det inte helt tydligt i själva mailet, så för att minska förvirringen så slutade vi skicka ut mail när fakturorna var på 0 SEK.

 

Jag förstår dock er och det är självklart bra om man får någon slags notifiering förutom på Mitt Vimla när man inte ska betala något. Jag har därför lagt det vidare i vår utvecklingsplan att man ska få ett SMS som meddelar en att man inte ska betala något, om allt går enligt plan så är utvecklingen klar i oktober.

 

//Viktor

Användarnivå 6

Nu när mina tre gratismånader är över fick jag mycket riktigt ett heads up-mail. Får se om även den slutliga specifikationen dyker upp. 

Svara