betalningsmöjligheter

  • 25 mars 2015
  • 7 svar
  • 28 visningar

Hej! Varför kan jag inte betala med efaktura eller autogiro som typ alla andra mobiloperatörer? Ni skriver att ert alternativ (att dra från bankkortet) "funkar alltså som autogiro". Stora skilnaden är ju att jag som kund kan logga in på min bank och stoppa ett autogiro. Nu när ni har mina kortuppgifter så har jag ingen makt kvar över betalningarna, jag måste bara lita på att ni slutar ta mina pengar om jag slutar vara kund hos er. Det känns lite otryggt.

 

 

 

 


7 svar

Betala med paypal vore en möjlighet. Så kortnummer slipper spridas. Jag betalar tex spotify & microsoft den vägen, fungerar klockrent.

Användarnivå 6
Emblem +5

@@kaspertron det stämmer att dom inte kan spärra betalningarna bara så där. Så pengar kommer att dras från ditt kort, sedan gör du en kortreklamation och pengarna kommer tillbaka till ditt kort. Så blir givetvis lite arbete för dig.

 

Men som sagt varför skulle Vimla dra pengar när du har avslutatat ditt abonnemang? Vimla är seriösa.

Min bank (Länsförsäkringar Bank) säger att de enda dom kan göra är att spärra kortet, det finns ingen möjlighet att stoppa vissa betalningar eller betalningar till vissa företag. Så det du säger, att man kan "närsomhelst återta ditt medgivande till att vi får dra pengar från ditt kort genom att kontakta din kortleverantör" stämmer inte alls.

Användarnivå 5
Emblem +4

Välkommen till forumet @@kaspertron ! 

Vi jobbar på att tillhandahålla fler betalningslösningar, men just nu är det endast med betalkort. Precis som när du köper saker i butik eller betalar till spotify/netflix. 

Du kan närsomhelst återta ditt medgivande till att vi får dra pengar från ditt kort genom att kontakta din kortleverantör.

 

Användarnivå 6
Emblem +6

Måste säga att jag inte riktigt förstår problemet. Skulle vimla dra pengar efter att du har avslutat ditt abonemang räcker en reklamation till din bank angående detta och vimla får stå till svars för dragningen från ditt kort.

 

Dessutom varför skulle vimla dra pengar när du avslutat abonemanget? Vimla har inget att vinna på något sånt utan snarare tvärtom. Enda gången vimla har rätt att dra pengar efter avslutat abonemang skulle vara om du använt ditt abonemang utomlands och den utländska operatören debiterar vimla efter att du avslutat ditt abonemang.

 

Att ha flera olika möjligheter för betalning gör att kostnaden för det måste läggas någonstans, och var läggs den kostnaden då? Jo, på oss kunder som får betala ett högre pris. Vimla vill ju vara en enkel operatör, därav få betalningsalternativ.

 

Edit: Instämmer i de två inläggen som han skrivas under tiden jag skrev mitt.

Användarnivå 1

Varför skulle de dra pengar om du inte är kund? Själv tycker jag detta är mycket smidigare än autogiro.

Användarnivå 6
Emblem +5

Det är ju ett ickeproblem faktiskt. Att betala med kort är faktiskt bra mycket säkrare än autogiro. Dras för mycket pengar t.ex. med autogiro så får du bråka med företaget som dragit pengarna.

 

Använder du kort så är det givetvis enklast att bråka med företaget, men även banken kommer att hjälpa dig. Har du dessutom ett kreditkort så har du ett väldigt starkt skyddsnät och kan bara hålla inne betalningen när fakturan kommer från kreditbolaget så får kreditbolaget ta diskussionen med företaget.

 

Här hittar du info från Nordea:

http://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/kortreklamation-information.html

Svara