✅ Besvarat

betalningskrav för tjänster som inte har nyttjats

  • 29 september 2020
  • 10 svar
  • 152 visningar

Hej jag har fått ett betalningskrav på tjänster som jag inte har använt. Har mailat flera gånger men ni visar inget intresse.. kan ni hjälpa mig??

icon

Bästa svar av Emil_Vimla 30 september 2020, 14:54

Förfallodatumet är framskjutet så du har tid på dig att kontakta företaget i fråga och bestrida dessa kostnader. Du kan även ta hjälp av etiskaradet.se för att göra detta.

Visa original

Detta ämne är stängt för kommentarer

10 svar

Användarnivå 5
Emblem +53

Hej Laila!

Jag kan se att min kollega Tobias svarat på dina mail både igår och idag.

Då har han isåntfall skickat till fel mailadress, jag har inte fått något svar skickat till min mail iaf, dubbelkollade nu. Ber er vänligen att skicka erat svar igen. Mvh Laila 

Användarnivå 5
Emblem +53

Mailet skickas tillbaka till exakt samma mailadress du skickat ifrån - Vi gör ingen ändring där. Dubbelkolla så att det inte hamnat i skräpposten.

Har dubbelkollat som jag redan skrivit. Även i skräpposten. Inget där. Men jag får mail om att du har svarat på chatten, och har fått mail om att ni har mottagit min fråga. Så det måste ju isåntfall blivit något fel när Tobias skrev till mig. Skicka om. Eller skriv erat svar i chatten.  Måste veta hur ni ställer er till detta. Samt veta vilken tjänst det handlar om. Har jag blivit utsatt för bedrägeri måste jag polisanmäla detta snarast. Rör sig liksom om 2500kr vilket jag vägrar att betala. 

 

Användarnivå 5
Emblem +53

Det här är inte en chatt utan ett offentligt forum där alla kan läsa vad du skriver - Jag kan skicka om mailet igen men eftersom Tobias redan provat med det två gånger verkar du inte kunna ta emot mailen vi skickar dig. Kom in i vår supportchatt på vimla.se/kontakt och be personen som får din chatt skicka dig Tobias svar därigenom.

Nu funkade det. Men fick påtok för få uppgifter. Jag måste veta vilket företag som har debuterat mig osv så jag vet vem som ska anmälas. Ni kan inte räkna med några pengar iaf då erat system brister i säkerheten. 

Nu hittade jag det. Tobias gav ändå ett ok svar. Ansvaret ligger väl inte på honom så. Men jag hoppas ni kan pausa fakturan tills detta är löst. Mvh

Användarnivå 5
Emblem +53

Förfallodatumet är framskjutet så du har tid på dig att kontakta företaget i fråga och bestrida dessa kostnader. Du kan även ta hjälp av etiskaradet.se för att göra detta.

Tack. Men hur går man till väga för att spärra betaltjänster? Detta är något som jag inte har något behov av, det öppnar bara upp risken för fler bedrägerier? 

Användarnivå 5
Emblem +53

Du stänger av det inne på Mitt Vimla → Inställningar → Slå av “utlands- och betalsamtal”.