Betalning november!

  • 1 November 2019
  • 40 svar
  • 141 visningar

Användarnivå 5
Emblem +20

Godmorgon och välkomna till november!

Som alla vet så betyder månadsskiftet att det är dags för betalning igen. För att göra allt så enkelt så möjligt tänkte jag bidra med lite bra information för att göra det så enkelt som möjligt för alla :)

* Data fylls på den 1:a varje månad som vanligt, du kan behöva starta om telefonen om det inte kommit igång automatiskt. Däremot kan det visas fel med surfpotten i några dagar men det är bara att surfa på ändå!

* Kortbetalningar kommer att dras mellan den 5-7 november och kan antingen bli godkända eller nekade. Blir dragningen nekad kommer du att få ett SMS som informerar att du kan logga in på Mitt Vimla och betala direkt.

* Har du faktura som betalmetod så kommer den att skickas ut från Billogram och förfaller efter 28 dagar. Som vanligt skickas fakturan ut till din mailadress eller den mailadress du angett som faktureringsmail på Mitt Vimla. Autogiro aktiveras direkt på fakturan genom att följa guiden vimla.se/autogiro och dras alltid på förfallodagen. Det kan ta några dagar innan du kan se att pengarna har dragits från kontot, eller att fakturan dyker upp i mailen.

* Står det Betalning Pågår är det bara att avvakta, då håller räkningen på att dras.

* Tipsrabatterna står alltid som inaktiva/pågående i början av månaden men oroa dig inte, de kommer tillbaka när alla betalningar kommit in.

* Så länge du inte har fått ett felmeddelande eller SMS av oss att något gått fel är allt som det ska.

Om inga pengar har dragits och det står ”Betalning Pågår” på mitt Vimla innebär det att räkningen ligger i kö. Allt du behöver göra då är att avvakta och du behöver inte uppdatera betalmetoden igen.

Mvh


40 svar

Snälla kan någon hjälpa mig??

@Karin-Louise-Werner


Med vad?

Telenors nät ska fungera helt i Helsingborg. De enda störningarna just nu i Skåne är viss kapacitetsbrist i Norrekås söder om Simrishamn och vid Lundavägen sydväst om Lund.

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Karin-Louise-Werner!

Jag har svarat dig i denna tråd: https://forumet.vimla.se/topic/5300/kortet-sp%C3%A4rrat-f%C3%B6r-utg%C3%A5ende-trafik/4


Mvh Mimmi

Och vad händer om man har kortbetalning och det står Obetald även nu den 9 November UTAN att fått ett felmeddelande utskickat via SMS eller Email och när man trycker på "Betala Nu" så står det bara "Betalning Pågår" i en minut ungefär och sen återgår det till Obetald? Detta ska väl efterallt göras på automatik så man inte får påminnelser eller betalningskrav då man vet att betalningsuppgifterna är korrekta och att pengar finns på kontot att dra? Isåntfall.


Varför tar ni inte mina pengar så man slipper vara orolig?

Det är problem med betalningar varje månad! Varför kan det inte vara så ****" simpelt att man kan se faktura i appen ev på mitt vimla via webbsidan så kan man betala sin räkning? Bankgiro nummer och ocr nummer. Att sista i dagar och krångla och försöka betala en räkning som är jätte svårt. Jag har haft pengar på mitt konto och långt över eran summa men blir ändå nekad betalning. Oerhört trött på detta! @Ida_Vimla

@Sten-Oliver-Andersson


Det är exakt likadant för mig, fattar ingenting, det var aldrig några problem med betalningen när jag hade Hallon, vad är det som är så svårt?

Det är ju otroligt att man ens ska behöva tänka på det när man har ett godkänt kort inlagt med pengar på, funderar på att byta tillbaka till Hallon, för dåligt detta...

@Ida_Vimla

Kan man få något svar? ni har fortfarande inte dragit pengar och jag har inte fått sms eller mejl angående detta så undrar vad fan som händer?

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej, beklagar mitt sena svar här. Jag har ej befunnit mig på kontoret under förmiddagen men är nu på gång att återkoppla till ni som pingat mig här i forumet.


Hej @Sten-Oliver-Andersson
Betala nu knappen är ur funktion och det går inte att trigga en betalning på egenhand via mitt.vimla.se
Det stämmer att det ska ske per automatik om man har ett kort kopplat och om vi inte kan dra så ska man då få information av oss.
Har du inte mottagit något sms alls av oss gällande din betalning så rekommenderar jag att du hör av dig till vår support så kan vi se över specifik din betalning och vad som sker med denna. Jag tar mig dock en titt och återkommer till dig via mail.


Hej @Deeija-Törn
Just denna och föregående månad så har vi avslutat helt vårt samarbete med Klarna och flyttat över resterande till Billogram och Stripe. Detta har gjort att betalningarna tagit längre tid då vi velat att allt ska fungera och bli som vi velat. Just denna månad så har dragningarna tagit längre tid men kommande månad/månader kommer allting att dras mycket snabbare.

Hej @Emil-Kristofer-Eriksson-Lindgren
Vi har fortfarande inte dragit alla betalningar ännu utan det kvarstår några. Du är troligtvis en av dessa. Du bör dock ha fått ett sms eller information av oss sedan start av november. Jag kikar mer än gärna närmare på din betalning och återkommer till dig via mail.

Mvh

@Ida_Vimla


Okej, jag har inte fått något sms eller så i November, återkoppla gärna via mejl, ger nog detta en månad till, sjukt att man ska behöva sitta o oroa sig kring betalningen när man har ett godkänt kort med pengar på inlagt, med hallon var det som sagt aldrig några problem kring betalning, första månaden och det blir så här, riktigt pinsamt Vimla!!!

Har samma problem med betalning. Kort som är giltigt, pengar på kontot, talat med chatten som sa att man skall dra pengarna. Men inget händer.

Mycket frustrerande att inte veta när/om man blir spärrad. Trycker man på betala knappen så står det "betalning pågår" för att sedan återgå till obetald.

Ej heller har jag fått sms eller andra meddelanden från vimla om att det skulle vara några problem. Förra abonnemanget hade jag e-faktura och det bara fungerade år efter år i ungefär 15 år. Hade aldrig några problem med suporten heller.

Detta liknar en sämre buskis komedi.

@Björn-Åke-Berg


Ja, det är riktigt pinsamt från Vimlas sida detta!! blir väl helt enkelt att byta tillbaka till Hallon när Vimla inte ens kan ta betalt ordenligt, det är ju orimligt att man ska behöva sitta o ta kontakt flera gånger och vara orolig för att det kanske stängs ner för att deras system inte fungerar som dom ska.... sen är ju brist på information också en anledning att byta tillbaka

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej @Björn-Åke-Berg

Så som jag skrivit i tidigare svar och även i andra trådar så är "betala nu" knappen ur funktion. Du kan alltså inte trigga en egen betalning via mitt.vimla.se ännu. PÅ grund av detta så står det "betalning pågår" och sedan att statusen ¨återgår till "obetald".
Jag beklagar självklart att det känns förvirrande med betalningarna och jag ser över ditt abonnemang och återkopplar till din mail.

@Emil-Kristofer-Eriksson-Lindgren och @Sten-Oliver-Andersson Jag kommer, inom kort, nu på förmiddagen höra av mig till er via mail då jag tog mig tiden igår att se över mer ordentligt vad som skett.

Mvh

Hur kommer jag till chatten? @Ida_Vimla

@Emma-Falk

Chatten finns på https://vimla.se/kontakt/ och på https://mitt.vimla.se/ vardagar 09-16. Vänta några sekunder så ska det dyka upp en grön chattbubbla i nedre högra hörnet.


Hej @Ida_Vimla

Min sons abonnemang är blockat sen igår så han kan inte ringa eller smsa bl a mig om vart han ska eller om han behöver hjälp. Detta trots att det i appen och på billogram står att fakturan är betald.

Hur löser ni detta? Återkom till mig omgående, tack

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Pedro-Nogueira-Carmo-E-Silva,

Jag kan inte se att du mailat oss men efter lite detektivarbete lyckades jag hitta det andra abonnemanget du har ståendes på dig. Allting ser bra ut med betalningen och abonnemanget ska numera fungera.

Prova ta ut simkortet, starta om telefonen och sedan sätta i simkortet igen.

Mvh Emil

@Emil_Vimla Jag mailade men fick respons (inget svar än) först nu

Förstår inte ditt svar - har du kollat om mitt andra SIM funkar? Det är ingen överraskning, det har aldrig haft ett problem. Eller menar du att du har kollat båda och att båda ska funka? Det sim som hade problem hade problem imorse också, så inte löst än så länge.

Sitter också i kö med er chat, men varit nr 2 i kö nu i 10 min och första försöket blev jag utslängd. Katastrof kundupplevelse så klart.

Återkom omgående

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej igen @Pedro-Nogueira-Carmo-E-Silva,

Jag kikade på båda abonnemangen i ditt personnummer hos oss och båda ska vara aktiva och fungerande. Jag ser även att du chattat med robin och fått detta bekräftat.

Eventuellt kan det krävas en omstart för att telefonen ska fungera som vanligt igen.

Mvh Emil


@S.LHej! Hur kan vi uppgradera till det nya SIM - kortet? Förändras månadsavgift för oss pensionärer?

@Jeronym-Seitl

Vänta så länge som möjligt med att byta till 2.0!!!

Vimla 1.0 fungerar som andra Telenor-kort. Vimla 2.0 har många och stora problem!

Inlägget har redigerats för okonstruktivt innehåll - @Vimla_Felix

Hej igen. Jag tänkte bara kolla hur det ser ut med betala nu knappen? Det står Bearbetas nu när jag väljer att betala November månad men sen står det obetald igen efter ett litet tag, precis som det gjort hela tiden.

Fick ett svar den 18 november om att de hoppades att det skulle vara löst samma vecka som då men nu är vi snart i december som också behöver betalas snart så jag undrar hur länge mer det ska ta för att kunna betala med kortbetalning?

Jag vill inget mer än att bara få betala för det jag får innan julledigheterna, kan jag inte swisha så betalningen blir gjord eller hur lång tid tills man kan betala manuellt via betala nu knappen?

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Sten-Oliver-Andersson!

Jag har skickat ett PM till dig då det gäller personuppgifter 🙂 Kika på det!

Mvh Mimmi

Varför står det bearbetas med gul text på betalningen? Betalar med kort

Användarnivå 3
Emblem +1

@Eva-Jenderman Då har systemet inte fått in svar på utfallet av dragningen ännu. Avvakta så kommer detta ändras till betald / obetald!


Mvh Mimmi

Svara