Betala en faktura manuellt utan att avbryta autogiro

  • 19 November 2019
  • 6 svar
  • 236 visningar

Hej! Min betalning går på autogiro men av någon anledning avbröts två försök till autogiro på den senaste fakturan och jag gick nu in för att betala den manuellt, vilket inte verkar gå utan att byta betalningsmetod. Hittade t.ex. inget bg/pg-nummer till Vimla. Finns det någon lösning på detta?


6 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Maria-Hagnell,

Gäller det abonnemanget du har kopplat till den e-post du har för forumkontot är allt fullbetalt och autogiro dras för novemberbetalningen den 28/11 :)

Gäller det ett annat nummer vill jag att du mailar hej@vimla.se och sedan pingar mig så kikar jag på det!

Mvh Emil

@Emil_Vimla Ja det gäller det numret. Okej, det är bara att när jag går in och tittar på mina sidor under "betalningar" så står det att nästa betalning på autogiro dras i början av december. Vilket inte stämmer överens med det du säger om att autogiro för november dras den 28/11. 28/11 Är förfallodatum för november-fakturan så det vill till att den dras då annars har jag inga dagar på mig att fixa det. Kan du skicka något slags "bevis" på det eller berätta hur jag kan se det själv, på fakturan står inga datum. Tack för svar!

Du kan lita på Emils svar autogiro dras 28/11 visar likadant hos mig 🤗@Maria-Hagnell

Användarnivå 6
Emblem +54

@Maria-Hagnell

Det du tänker på är under "nästa betalning" då novemberfakturan redan skickats ut räknas den inte som nästa betalning längre.

På ditt Mitt Vimla > betalningar kan du se att november ligger som "obetald" men om du klickar på knappen "faktura" så ser du texten på fakturan:

"Fakturan betalas via Autogiro. Beloppet dras automatiskt från ditt bankkonto.Se betalningsinformation." Klickar du där får du upp vilket datum samt från vilket konto beloppet kommer dras.

Du behöver alltså inte vara orolig över dina betalningar!

Mvh Emil



Ni kan tydligen inte dra månadsbetalningen från mig då får jag ett sms att jag ska gå in på vimbla.se och klicka på betala nu knappen men det finns ju ingen sån knapp??! O jag vill inte ändra till faktura för vill inte ha något UC så hur gör jag då? Å snart stänger ni mitt telenummer??!

jag vill också kunna betala manuellt.. mitt internet fungerar inte nu trots att jag har typ 150GB och ibland fungerar det inte att betala med kort i automater, och jag har ett sjukhus besök idag ..

Svara