Autogiro tack

  • 2 March 2017
  • 14 svar
  • 307 visningar

Återkommande problem som skapar irritation vid betalning.

Gör försök att ändra till autogiro genom att följa Vimlas instruktioner. Tar stopp i Klarnas val.

Se över detta och låt oss kunder få autogiro som förstaval.


14 svar

problemet kan kokas ner till 3 punkter

1 Vimla vet inte vad en bank är

2 Klarna är ingen bank

3 Vimla vet inte vad ett vanligt

Autogiro är

4 Klarna har inget vad man brukar kalla autogiro



Ja! Autogiro !! tack snälla !

Fråga hur får man äntligen autogiro enkelt att fungera? Snälla Vimla svara på dessa frågor och sluta Vimsa nu!

Du behöver nog kontakta kundtjänsten. Detta är ett allmänt diskussionsforum. VImlas kundtjänstfunktioner finns på:

https://vimla.se/kontakt/

Fråga hur får man äntligen autogiro enkelt att fungera? Snälla Vimla svara på dessa frågor och sluta Vimsa nu!

Du behöver nog kontakta kundtjänsten. Detta är ett allmänt diskussionsforum. VImlas kundtjänstfunktioner finns på:

https://vimla.se/kontakt/


 Så frågan återstår:  “Hej, det går inte ändra betalmetod under kontouppgifter. Klickar man kommer det upp en tom ruta, sedan händer inget mer. Andra verkar ha problem med detta om man läser här. Jag vill ha svar av Vimla hur jag ska göra för att ändra till autogiro. “

 

Funkar det att gör det nu?

Vad sa de när du kontaktade kundtjänsten?

Jag har inte gjort det än utan ställer frågor till andra som har haft dessa problem och om det är löst och de är nöjda med Kundtjänsten. Det kanske inte är någon ide att kontakta dem då det tar så tid att komma fram där.

 

Vad är deras telefon nummer?

Telenor spar pengar på att inte ha något telefonnummer till sina Vimla-kunder. Det är väl en av anledningarna till att deras Vimla-abonnemang är billigare än deras övriga Telenor-abonnemang.

Det är nog chatten man tvingas använda då. Längst ner på denna sida finns en knapp “Kontakta supporten”.

Har automatisk dragning varje månad via klarna (typ autogiro), funkade första 2 månaderna men denna månaden fick jag ett sms om att ingen betalning har hänt och att jag måste manuellt logga in och betala.
Har haft gott om pengar på kontot och inget har ändrats sen senaste betalning, klarna är fail.


ps. snälla ge oss en riktig betalnings metod (inte klarna), jag har försökt få med kompisar men som på grund av tidigare händelser med klarna vägrar ge vimla en chans, detta kommer inte ändras så länge klarna är enda betalnings metoden. (påminelse avgifter innan orginal fakturan etc, inget bra)

Håller med!

Nu har jag lagt ned mer än två timmar med att försöka ordna ett konventionellt autogiroarrangemang. Vimla har en dålig hänvisning till Klarna, där man inte får korrekta dialogrutor för att ordna autogirot.

Har haft både telefon- och chattkontakt med Klarna, som inte kan hjälpa mig. Slutligen får jag bekräftat av dem att de inte kan erbjuda något automatiskt autogiro, utan endast tjänsten "Betala med en knapptryckning". Något som definitivt inte hjälper om man är bortrest utan uppkoppling. En ful misstanke infinner sig, att Klarna vill bättra på sina inkomster med påminnelse/förseningsavgifter.

Slutligen hänvisas jag tillbaka till Vimla...

SNÄLLA VIMLA, SE ÖVER ERT SAMARBETE MED KLARNA! Eljest riskerar ni både mig och min fru som kunder. Vi verkar dessutom inte vara ensamma...

Här absolut en till som vill ha "enkelt" att aktivera autogiro (förslagsvis kryssruta under t.ex. betalningar i "Mitt Vimla"). Vill gärna slippa helt onödiga förseningsavgifter. Snälla Vimla fixa detta på något vettigt sätt. Både konkurrenten hallon.se och en massa andra bolag klarar ju detta sedan länge.

Det går ju att ha automatisk dragning från bankkortet. Det funkar ju ungefär som autogiro.

Just den automatiska dragningen var ett av skälen till att jag valde Vimla från början. (då var det den enda betalmetoden dessutom)

Jag håller HELT med om att Klarna är skräp.

Betalningen går inte igenom - Trots upprepade försök,(flera veckor och varit utomlands med dålig internetkoppling) med vald betalmetod...nu ändrat betalsätt till autogiro hos Klarna och fortfarande samma besked.

Detta blev inte bra alls.

Hej, det går inte ändra betalmetod under kontouppgifter. Klickar man kommer det upp en tom ruta, sedan händer inget mer. Andra verkar ha problem med detta om man läser här. Jag vill ha svar av Vimla hur jag ska göra för att ändra till autogiro.

Fråga hur får man äntligen autogiro enkelt att fungera? Snälla Vimla svara på dessa frågor och sluta Vimsa nu!

Fråga hur får man äntligen autogiro enkelt att fungera? Snälla Vimla svara på dessa frågor och sluta Vimsa nu!

Du behöver nog kontakta kundtjänsten. Detta är ett allmänt diskussionsforum. VImlas kundtjänstfunktioner finns på:

https://vimla.se/kontakt/


 Så frågan återstår:  “Hej, det går inte ändra betalmetod under kontouppgifter. Klickar man kommer det upp en tom ruta, sedan händer inget mer. Andra verkar ha problem med detta om man läser här. Jag vill ha svar av Vimla hur jag ska göra för att ändra till autogiro. “

 

Funkar det att gör det nu?

Jag har inte gjort det än utan ställer frågor till andra som har haft dessa problem och om det är löst och de är nöjda med Kundtjänsten. Det kanske inte är någon ide att kontakta dem då det tar så tid att komma fram där.

 

Vad är deras telefon nummer?

Svara