Tutorial

Ändra betalmetod: Kortbetalning

  • 28 maj 2020
  • 15 svar
  • 1503 visningar
Ändra betalmetod: Kortbetalning
Användarnivå 6
Emblem +6

För att ändra till kortbetalning eller uppdatera dina kortuppgifter gör du så här:

 

  • Logga in på Mitt Vimla i datorn och gå till Kontouppgifter
     
  • Välj Ändra betalmetod

 

När du klickat på Ändra betalmetod kommer du se de betalmetoder som är tillgängliga för dig. 

För att betala med kort klickar du på Uppdatera kortuppgifter i rutan Fått ett nytt kort?

 

 

Sedan skriver du in dina kortuppgifter och klickar på Bekräfta och gå vidare. Dubbelkolla även med banken att kortet är öppet för internetköp!

 

 

Du kommer då hamna på Betalningar där du kan se din valda betalmetod. 

Dragningen görs sedan den 1a varje månad.

 

❗ Alla kortbetalningar hanteras av vår betalpartner Stripe, vilket innebär att det är Stripe som kommer synas på dina kontoutdrag. 

 

När du ändrar din betalmetod så kommer ändringen ske kommande månad och påverkar alltså inte tidigare fakturor som skickats ut.


15 svar

Jag uppdaterade mitt betalkort och klickade på betala men betalningen går fortfarande inte igenom. Det står inget alls i artikeln om det scenariot. Ska det gå att betala med nya numret direkt?

Den tog inte mitt kort, stod att jag skulle kontakta supporten, kunde man inte bara fått en länk till rätt support direkt i felmeddelandet? Har komplett bank Mastercard.

Mvh Anders

Har samma fel som Anders. Kortet tas av andra tjänsteleverantörer. Har Skandiabanken.

Jag har samma problem, går inte qtt byta till mitt nya bankkort. 

Hej. Jag har 3 abonnemang som dras på mitt kort. 

Min bank bytte ut mitt kort nyligt. Och därför kunde inte mina 3 månadsbetalningar dras. Jag har Internetköp aktiverat. Men det går inte att lägga in kortet. Något gick fel kontakta supporten står det. Hjälp. Vill inte mina abonemang stängs av. 

 

Hen jag har försökt byta till kortbetalning ing men det står bara att det inte fungerar, vad ska jag göra???

Funkar inte för mig att lägga in kort

Har testat 4 olika kort från olika banker, får samma felmeddelande som er andra.

Samma här, går inte att lägga in nya kortet

Hej!

Fick precis det här svaret i chatten för samma problem med att lägga in nytt kort och hantera obetald faktura, funkar inte för mig ännu men ska testa senare idag.
 

 

Har samma problem. Fortfarande inte löst.

Hej. Fick igång nya kortet på mina 3 abonemang för några dagar sedan , när dras Augustis räkningar ?

Maria Degerstedt

Hej!

Fick precis det här svaret i chatten för samma problem med att lägga in nytt kort och hantera obetald faktura, funkar inte för mig ännu men ska testa senare idag.
 

 

Hej. Fick igång nya kortet på mina 3 abonemang för några dagar sedan , när dras Augustis räkningar ?

Maria Degerstedt

 

Tyvärr har jag samma bekymmer som flera andra när jag bytte kort. Går inte o betala. Ska visst finnas ett swish nummer men hur hittar jag det?

Har ingen möjlighet o kontakta er dagtid. Hur ska vi lösa detta så inte abonnemanget stängs av?
Hälsning 
Ulrika 

Tyvärr har jag samma bekymmer som flera andra när jag bytte kort. Går inte o betala. Ska visst finnas ett swish nummer men hur hittar jag det?

Har ingen möjlighet o kontakta er dagtid. Hur ska vi lösa detta så inte abonnemanget stängs av?
Hälsning 
Ulrika 

Jag undrar också över swishnummer och hur jag kopplar det till mina 3 olika abonemang mvh Maria Degerstedt 

jag kan inte byta mitt kort har loggat ut och in i apeen försökt på internetsidan på mobilen samt försökt på datorn…

Svara