F.A.Q.

Allt du behöver veta om ditt SIM-kort

  • 27 maj 2020
  • 5 svar
  • 1852 visningar
Allt du behöver veta om ditt SIM-kort
Användarnivå 6
Emblem +55

SIM-leveransen

Första vardagen efter beställning skickar vi hem ett nytt SIM till dig. SIM-kortet skickas med A-post och det brukar ta mellan 2-4 arbetsdagar innan det kommer fram. Om det inte kommit fram är det viktigt att du antingen loggar in på Mitt Vimla eller i appen och beställer ett nytt under inställningar eller hör av sig till oss så vi kan skicka ut ett kort till dig.

 

Om vårt SIM 

Vårt SIM-kort är ett trippel-SIM som innehåller tre olika storlekar: Standard/Mini-, Micro- och Nano-SIM, så det SIM-kort du får hem ska passa i alla telefoner. 

SIM-kortet är förskuret och du trycker ut den storlek du vill ha. Spara delarna av SIM-kortet för att bygga ihop och ta isär vid behov, lite som lego! 

 

SIM vid nummerflytt 

Ditt SIM-kort kommer att vara inaktiverat ända fram till den dag du valt att flytta in ditt nummer. Den dag ditt nummer flyttar in hos oss är också den dag vi börjar ta betalt för abonnemanget.

Du behöver inte beställa ett nytt SIM-kort i samband med en nummerflytt. Du kommer ha ett tillfälligt nummer på SIM-kortet tills dess att det andra numret har flyttat in. Numret du vill flytta kommer sedan flyttas automatiskt till det första SIM-kortet vi skickat och det tillfälliga numret försvinner.


5 svar

Min dotter åkte iväg vid dagen för sim-kortet byte men glömde sitt simkort hemma. Kan ni aktivera hennes gamla kort och byta dag på simkortsbytet?

Jag behöver beställa ett nytt rt sim kort med det numret jag har. Hur gör jag då?

Hej!

 

jag skulle behöva ett nytt simkort 
det andra blev lite böjt i en olycka med telefonen. Så det funkar tyvärr inte längre. 
 

Med vänlig hälsning, Maria Persson 

 

Hej jag vill beställa flera kort o flera abonnemang. Hur jag kan göra det. Varför fins inte tel nummer till er för att ringa?

Användarnivå 6
Emblem +55

Hej @Ashab,

Det går att beställa precis hur många abonnemang du vill, dock varje abonnemang ska registreras på sin egen unik mailadress. Om du försöker använda en mailadress som är redan i bruk får du en felkod 13 och då behöver du använda en annan mailadress. Du beställer nya abonnemang via vimla.se/bestall och kan välja att flytta in ett nummer du redan äger eller ta ett nytt.

 

Svara