Stängt av Mobildata får trots det utländskdatatrafik 330kb på fakturan

  • 6 February 2018
  • 3 svar
  • 1 visning

Är i Thailand och har stängt av Mobildata. Får trots det 330 KB i utländskdatatrafik.

Kan man ta reda på vilken/vilka dagar som trafiken skedde

Efter att ha varit här i 1 dygn utan att mobilen har ställt om klockan ( har varit uppkopplad mot Wify ett antal gånger) sätter jag på Mobildata för att mobilen ska plocka rätt tid. Är på i 1-2 sek. Är det då mina 330 KB rasar in?

Finns det något annat sätt att synka tiden på mobilen?



3 svar

Användarnivå 6
Emblem +1

Under "förbrukning" bör det stå vilken/vilka dagar det gäller. Du kan räkna med att så fort du slår på data börjar det förbrukas. 330 kB är inte värst mycket och går rätt snabbt åt om mobilen vill kolla av något. Tiden kan man väl synka även vid WiFi? Förutsatt att routerns som delar ut WiFi har rätt tid inställd förtås.

Annars får man väl hålla ordning på det manuellt.

Användarnivå 6
Emblem +1

Gjorde just en liten koll. Stängde av automatisk tid och ställde med flit in fel tid på min mobil. Slog sen på automatisk tid igen och vips hoppade den rätt. På bara WiFi. Men det kan krävas att man slår på/av automatisk tid (en del mobiler är lite kinkiga, andra inte...)

Men, som sagt, vill inte mobilen ställa sig rätt automatiskt är det ju bara att ställa in tiden manuellt. Inte tusan slår jag på data utanför EU bara för att göra det då datapaketen, efter vad jag förstår, aktiveras redan vid allra första kB. Som då alltså kommer att kosta 50 kr. Ooops!

@Asawi

Tack. Man lär sig hela tiden

Svara