Problem i Spanien

  • 31 October 2018
  • 1 svar
  • 33 visningar

Hej,

Jag har precis kommit till Spanien och det står ingen service på min telefon.

Har loggat in på mitt vimla men lyckas inte aktivera för utlandssamtal, vill ni hjälpa mig att få det att fungera.

Tack på förhand!




1 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

@Barbro-Inga-Lill-Martinsson


När jag ser över ditt abonnemang så har du aktiverat utlandssamtal / betalsamtal från Mitt Vimla.


Men om telefonen inte kopplar upp sig automatiskt så kan du behöva söka nät manuellt i telefonen för att få det att fungera. Det gör du såhär:


För iPhone: Inställningar -> Mobilnät -> Mobilnätverk -> Slå av "auto" -> Välj operatör i listan (du kan testa flera olika)


För Android: Program -> Inställningar -> Fler när -> Mobila nätverk -> Nätverksoperatörer -> Sök efter nätverk -> Välj operatör i listan (du kan testa flera olika)


Om detta inte fungerar för dig är du varmt välkommen in i chatten så ska vi hjälpa dig.


/Alex

Svara