Jag har ej någon täckning i Spanien, funkade första fem minutrarna men har ej funkat på två dagar. Har startat om telefonen och har även utlands samtal på
Hej
Steg 1. Ta ut SIM-kortet > Starta om telefonen > Sätt tillbaka SIM-kortet igen
Steg 2. Lås till en utländsk operatör manuellt:
I en Androidtelefon:
Gå in på Inställningar > Mobilnätverk > Nätverksoperatörer > Sök efter nätverkoch vänta tills att du får upp en lista med operatörer.
Välj valfri operatör i listan.
I en iPhone:
Gå in på Inställningar > Mobilnät > Val av nätverk, stäng av Auto och vänta tills du får upp en lista med operatörer.
Välj valfri operatör i listan.
Steg 3. Lås telefonen till 3G
I en Androidtelefon:
Gå till Inställningar
Välj Anslutning
Välj Mobilnätverk
Välj Nätläge
Välj Endast 3G
(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)
I en iPhone:
Gå till Inställningar
Välj Mobilnät
Välj Alternativ för mobildata
Välj Röst och Data
Klicka på 3G
Steg 4. Upprepa steg 1-3
Skulle det ändå inte fungera för dig kan du behöva avvakta några timmar innan du provar igen. Har du varit utan nät i över 48 timmar kontakta supporten antingen genom att maila hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så hjälper vi dig vidare.
Det händer ibland! Skriv din mailadress så skickar vi dig en länk där du kan återställa ditt lösenord.