Med Vimla i Asien med koll :)

  • 22 January 2020
  • 0 svar
  • 17 visningar

Då jag är i asien (indien, kambodja, thailand) köper jag givetvis ett lokalt kort eftersom surf och att ringa inom landet kostar en bråkdel (typ 95% billigare).

Däremot är mitt vimla-nummer jätteviktigt eftersom jag behöver få sms med koder för att kunna logga in till tjänster som jag har knutit till mitt nummer. Eller kanske nån behöver få tag på mig akut från sverige eller det omvända. Har dubbla simplatser och slår givetvis av datasurf på vimlakortet.

Nu äntligen till frågorna.

1. Om nån skickar sms eller ringer, faktureras det på nästa månadsfaktura? Specifieras dessa poster, t ex telefonnummer och tid? Så jag kan debitera min chef då jag kommer hem :)

2. Om jag ringer eller skickar sms faktureras det på nästa månadsfaktura? Specifieras dessa poster, t ex telefonnummer och tid

3. Kan man spärra nivån på kostnaden ifall man skulle komma åt nåt t ex roaming. Jag vill inte ha en faktura betyder min ruin 🙂 Typ sätta ett tak på max 500 kr/månad

4. Är det några länder i asien som ni saknar avtal med ? Ser på er lista för Vimla 2.0 ni verkar ha de flesta stora länderna.

5. Om jag tappar mobilen, kan jag spärra vimla kortet då t ex via en dator) hos er?


Ni har en sån fin och tydlig utlandsprislista så jag delar även den här :)

https://vimla.se/priser/


























Svar

Var först med att svara!

Svara