Köpte 250mb internet - fungerar inte

  • 17 November 2019
  • 4 svar
  • 2 visningar

Hej,

Är i Chile och skickade just precis ett sms till 555 med texten SURF. Fick ett sms om att jag kunde surfa i 24 timmar eller tills det tar slut men trots detta så kan jag inte ansluta till internet. Får felmeddelande "Could not activate cellular data network". Har provat att använda flera operatörer och även automatiskt men utan resultat.

Behöver verkligen data.... Har vimla 2.0

MVH
Sebastian









4 svar

@S.L sa i [Köpte 250mb internet \- fungerar inte](/post/31015):

>

@opazo

Har du möjlighet att logga in på Mitt Vimla och dubbelkolla så du har Betal och Utlandstjänst tjänsten aktiverad (grön) rör den inte om den är grön.
Är det ok kolla nu så du tillåter roaming att den funktionen är aktiverad i din mobil
Är det med ok sätt mobilen i flygplansläge och vänta några minuter (3-5) och prova anslut igen.
får du anslutning men blir nedkopplad, lås din mobil på använda enbart 3G och testa igen


@S.L

Tack så hjärtligt. Har provat alla steg du nämnde och utlandssamtal var aktiverat på mitt vimla...

Känns lite trist att ha betalat för surf när det inte fungerar :)







@S.L sa i [Köpte 250mb internet \- fungerar inte](/post/31018):

>

@opazo

Då har jag inga mer förslag, den operatören Vimla 2.0 har roamingavtal med i Chile är Claro finns den i din lista över operatörer där du befinner dig?


Det är den jag är ansluten till.
Står CLARO CL 3G och full täckning.

Ändå fungerar det ej.






@S.L sa i [Köpte 250mb internet \- fungerar inte](/post/31020):

>

Ok så du är ansluten mot dom och kan ringa och det går nå dig, då låter det mer som det är APN inställningar som strular för dig, kan du posta hur dina ser ut så kan vi försöka se om något ser helt galet ut.

OK!

CELLULAR DATA
APN: internet
Username: blank
Password: blank

MMS
APN: mms
Username: blank
Password: blank
MMSC: http://mms.media
MMS Proxy: blank
MMS Max Message Size: 2097152
MMS UA Prof URL

Personal Hotspot
APN: internet
Username: blank
Password: blank

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @opazo!

Beklagar att det inte hoppar igång korrekt för dig!

Kan du dubbelkolla så att dina apn-inställningar för internet stämmer?
Testa även slå av/på dataroaming ett par gånger.

Om inget av detta hjälper, ta kontakt med supporten i chatten (vimla.se/kontakt 9-16) så vi kan felsöka detta med dig!

Mvh Mimmi

Svara