Ingen täckning i Holland

  • 20 April 2018
  • 4 svar
  • 0 visningar

Är i Holland men har ingen täckning. Varför? Utlands o betalsamtal är på


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +1

@Andreas-Thornblad

Slog du på utlandssamtal innan du lämnade Sverige? Annars kan det ta upp till 48 timmar innan det funkar. Det är ingenting Vimla kan påverka så vitt jag förstått, det har att göra med kommunikation mellan den utländska operatören och Telenor.

Du kan ibland skynda på processen genom att starta om telefonen eller genom att söka nät manuellt.

Användarnivå 6
Emblem +1

Roaming måste också vara påslagen.

@Asawi

Både utlandssamtal och roaming är på och har varit så hela tideb

Jag har nyss kommit hem efter några dagar i Holland, dagar då jag fick klara mig utan mobilsurf. Det är inte hela världen att inte kunna surfa men nog hade det varit bra att kunna kolla kartan och leta efter restauranger med mobilen.

Jag fick mobiltäckning och samtal och SMS fungerade, däremot inte MMS och datatrafik.

Trots många försök att lösa det lyckades jag aldrig. Jag sökte tillgängliga nätoperatörer för att göra manuellt val men av de som gick att registrera fick jag ingen mobildata, dataroaming var självklart på och jag startade om mobilen och hämtade internetinställningar. Alltid utan resultat!

Svara