Varför får jag ingen täckning i Kroatien nu trots att jag hade täckning i en vecka? Får inte fram något förslag på nät härifrån.
Hej
Kontakta gärna vår support så ska vi hjälpa dig vidare med detta.
Du når dem på hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).
Föreslagna åtgärder fungerar inte för mig tyvärr
Hej @Yvonne-Heurlin
Om du tappar täckningen kan du prova att välja en operatör manuellt.
Om du har en Android:
inställningar > Anslutning > Mobilnätverk > Nätverksoperatörer > Sök efter nätverk
Om du har en iPhone:
Inställningar > Operatörer > Bocka ur auto
Du kan även prova att låsa telefonen till 3G-nät.
Prova också att ta ur simkortet, gör en omstart av telefonen och stoppa sedan i simkortet igen. Upprepa sedan ovanstående steg.
Hjälper inte detta så kan du ta kontakt med oss i chatten (13-17) så hjälper vi dig felsöka direkt! 👍
Hoppas du har en härlig resa!
Svara
Det händer ibland! Skriv din mailadress så skickar vi dig en länk där du kan återställa ditt lösenord.