✅ Besvarat

Fungerar inte

  • 10 September 2020
  • 4 svar
  • 184 visningar

Hej mitt simkort fungerar ei i spanien den har gjort de föreutt men inte längre skulle någon kuna hjälpa mig de värkligen akut

icon

Bästa svar av Emil_Vimla 14 September 2020, 08:43

Visa original

Detta ämne är stängt för kommentarer

4 svar

Användarnivå 3
Emblem +20

Hej @HenryFlorin 

 

Steg 1. Ta ut SIM-kortet > Starta om telefonen > Sätt tillbaka SIM-kortet igen

 

Steg 2. Lås till en utländsk operatör manuellt:

 

I en Androidtelefon:

Gå in på Inställningar > Mobilnätverk > Nätverksoperatörer > Sök efter nätverkoch vänta tills att du får upp en lista med operatörer.

 

Välj valfri operatör i listan.

 

I en iPhone:

Gå in på Inställningar > Mobilnät > Val av nätverk, stäng av Auto och vänta tills du får upp en lista med operatörer.

 

Välj valfri operatör i listan.

 

Steg 3. Lås telefonen till 3G

 

I en Androidtelefon:

Gå till Inställningar

Välj Anslutning

Välj Mobilnätverk

Välj Nätläge

Välj Endast 3G

(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

 

I en iPhone:

Gå till Inställningar

Välj Mobilnät

Välj Alternativ för mobildata

Välj Röst och Data

Klicka på 3G

 

Steg 4.  Upprepa steg 1-3


Skulle det ändå inte fungera för dig kan du behöva avvakta några timmar innan du provar igen. Har du varit utan nät i över 48 timmar kontakta supporten antingen genom att maila hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så hjälper vi dig vidare.

Men min telefon fungerar sen Augusti plötsligt idag står EJ REGISTRERAD PÅ NÄTVERK ????? Hur får jag det registrerat då…. när det fungerat en gång 

Användarnivå 6
Emblem +54

@Bengt Inge Dubbelkolla först så att du har utlands- och betalsamtal aktiverat på abonnemanget → Prova det som tipsats om ovan men om det ändå inte fungerar behöver du kontakta vår tekniska support på vimla.se/kontakt.

Det är TELIA som klantat sig och mot dem kan inte en lite ensam person få rätt.