Abonnemanget fungerar inte utomlands

  • 30 October 2019
  • 3 svar
  • 16 visningar

  • Hej, jag har fått ett sms som säger att jag kan använda surf, ringa och smsa här i Spanien där jag befinner mig, utan extra kostnad. Ändå så står det att jag ej är registrerad på nätverk (sim-kortet fungerar inte). Därför så kan jag inte använda mitt abonnemang. Detta hände så fort jag landade utomlands och jag har ingen aning varför. Jag hade på utlandssamtal, men stängde av och satte på det igen för säkerhets skull- ändå så hjälpte det inte. Jag har checkat att jag har på Dataroaming också. Jag vet inte vad jag ska göra, mitt abonnemang fungerar helt enkelt inte även fast jag är rätt säker på att det ska göra det.... Mvh/Otto

3 svar

kolla vad du har för uppgifter i APN. Testa att byta till nån av dessa;

services.telenor.se

Internet.telenor.se

Har du en av den, testa den andra


Tack, ska testa!@S.L

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Kristoffer-Tobias-Thorildson-Welin,

Testa gärna det @S-L föreslog, dessa brukar fungera i de allra flesta fall 🙂 Gör det inte det vill jag att du kommer in i chatten på vimla.se/kontakt (öppet 9-16 vardagar) så kikar vi vidare tillsammans.

Mvh Emil

Svara