Svarar inte på mail

  • 3 September 2019
  • 11 svar
  • 30 visningar

Jag betalade den 23e och för någon dag sedan stängdes mitt abonnemang. Jag har skickat 4 mail och det första den 24e utan svar från vimla. På min sida står det "obetald" jag har bifogat print på betalning i mail. Riktigt dåligt.


11 svar

Användarnivå 6

@Angel-Motander

Om du betalade den 23 så måste det ha varit förra månadens faktura eller en som är ännu äldre än så. Hos Vimla betalar man i förskott i början av månaden.

Jag vet inte varför ditt nät har stängts av men det stämmer ju i alla fall att fakturan för september är obetald om du inte har betalat något sedan den 23/8.

Det finns ingen obetald förutom den jag betalat

Det som stör mig är att man inte får något svar när man mailar, 4mail och inget svar.

Användarnivå 6

@Angel-Motander

Nej, det förstår jag att det är frustrerande. Vimlas kundtjänst verkar tyvärr inte fungera särskilt bra längre.

jag har oxå mailat utan framgång. Men vimla 2.0 fungerar inte att skaffa sim-kortet. Fello är mycket snabbare skaffa dom istället. Jag gav Vimla en chans till.

Fast fello är mycke dyrare. 30G kostar lika mycket som jsg ger för 100 hos vimla. Jag ska ringa telenor idag. För det är dit min betalning cår när jag betslar vimla, telefonen har inte gått att använda på flera veckor nu, så fuck dom här amatörerna snart@Marcus-Book

@Angel-Motander


Jo det har du rätt i. Men. Ibland får man kanske betala lite mer för att saker ska fungera. Som någon skrev någonstans i ett forum. Nu får Vimla skylla säg själv. Jag kan inte ha en operatör där dom inte bryr säg om sina kunder.

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Angel-Motander,

Vi har väldigt hög belastning på supporten just nu vilket har lett till att våra svarstider där är längre än vanligt. Har man ett mer brådskande ärende är chatten ett mycket bättre alternativ.

Jag har kikat lite på ditt ärende och även mailat dig ett svar!

Mvh Emil

Fast chatten går ju inte heller att komma fram på, efter runt 45 minuter i kö, när jag har köplats 3 buggar det så jag blir utkastad och måste börja om. Detta har hänt fler än en gång..


@Emil_Vimla sa i [Svarar inte på mail](/post/26870):

>

Hej @Angel-Motander,

Vi har väldigt hög belastning på supporten just nu vilket har lett till att våra svarstider där är längre än vanligt. Har man ett mer brådskande ärende är chatten ett mycket bättre alternativ.

Jag har kikat lite på ditt ärende och även mailat dig ett svar!

Mvh Emil

Bra inlägg av @S-L

Vi vet alla hur det blir. När den utlovade perioden (september) har gått så kommer det att dröja ytterligare en tid innan Vimla öppnar chatten igen. Backloggen kommer de fortfarande att ha kvar. Den ständiga ursäkten "Just nu har vi hög belastning i supporten" kommer vi att få höra praktiskt taget omgående efter återöppnandet av chatten.

Hur vet jag detta? Jo, för det är så det blir varje gång Vimla påstår sig vilja göra något åt de dåliga svarstiderna i supporten. Och den ständiga ursäkten "Just nu har vi hög belastning i supporten" har jag hört sedan jag blev kund hos Vimla sommaren 2015.

Vimla saknar fullständigt förmågan att kunna organisera något som helst och har trots sina fem år som operatör inte fått till en enda rutin som fungerar utan allt är ett stort lappverk av improvisationer och "fixar".

Det behövs nya grepp för att ta tag i problematiken men Vimla tycks fullständigt handlingsförlamade och kan bara ta till den dåliga lösningen att stänga supporten. Som om det skulle hjälpa något. Det enda det möjligen kan göra är att skänka personalen lite arbetsro under tiden chatten är stängd. Dock bygger man under tiden chatten är stängd upp en stor fördämning av olösta supportärenden som man sedan tvingas hantera efter att chatten har öppnat igen. Behovet av support försvinner ju inte bara för att Vimla väljer att stänga chatten. Det enda man kan uppnå är att i viss mån skjuta problemet framför sig. Samtidigt som man slutgiltigt skjuter kundernas förtroende i sank. För vem kan lita på Vimla nu när man som kund när som helst kan råka ut för att Vimla bestämmer sig för att stänga supporten en månad utan förvarning?

Vimla är numera operatören som man absolut inte kan lita på!

Tack Sven för din utmärkta kommentar och analys angående Vimla och deras support! Jag antar, att många personer kommer söka sig till annan operatör!

Vi Wimla-kunder kan bara inte acceptera dylikt!!!!

Svara