Sparad surf har försvunnit.

  • 17 May 2019
  • 44 svar
  • 75 visningar

Hej.

Någon mer som har upplevt att deras sparade surf har försvunnit? Har haft typ 70gb spara surf och nu ligger jag på 0. Jag har inte använt mer än 2gb hittils denna månad.


44 svar

Användarnivå 6
Emblem +1

@Jusuf-Nijemcevic ja det är fler. Finns redan en tråd om detta. https://forumet.vimla.se/topic/3967/sparad-data-f%...

Användarnivå 1

Jag har också tappat surf. Hade visserligen 140 GB igår fm och på kvällen var det nere i 88 Gb.

Visserligen gör jag bara av med max 6 Gb i månaden, men jag hade samlat på mig under några år. Man kan ju bara spara max 100 Gb men iof så kvittar det. Men vart tog alla Gb vägen?

Mitt abonnemang ligger på 6 Gb/mån.

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej @OlleS @Jusuf-Nijemcevic

Vi håller på att se över detta och så snart det finns mer info om vad som skett så postar jag i denna tråd : https://forumet.vimla.se/topic/3967/sparad-data-f%C3%B6rsvunnit/12

Hej

Mikrofonen på min telefon är alldeles tyst😯

Hur kan jag lösa det problemet? Kan Vimla hjälpa mig?🙏

Även min surf har minskat med 50 gb, jäkligt trist faktiskt. Är bara att hoppas på att Vimla hittar vad det är som strular för oss. @Jusuf-Nijemcevic

Hej!

Jag hade ca 50 Gig data men nu under natten fått ett sms om att min surfpott är tom och min hastighet har strypts.

Jag har startat om mobilen men har enbart 0,2 mbit/s i surfhastighet.

Är inte hemma och kan således inte använda wifi.....

Hur kan man komma i akut kontakt med vimla? Hade inte klart för mig att de inte erbjuder telefonkontakt....


Själv har jag blivit av med 20 GB. Eftersom man inte kan se statistik på surf som är över ett år som ni stulit tillbaka, fumlar vi helt i mörkret. Ni skulle kunna sno nästan hur mycket som helst utan att vi inte har en aning! INFÖR STATISTIK PÅ EXAKT HUR MYCKET SURF NI STJÄL TILLBAKA FRÅN OSS!

Men att ni har snott tillbaka 20 GB på en månad, har jag mycket svårt att tro, då jag bara ha 6 GB/mån på mitt konto.

Det här har troligen inte något att göra med att surf som varit sparad 12 månader förfaller. Det skulle enligt Vimla inte ske före den 1 juni.

Troligen är det något annat arbete som Vimla håller på med som orsakar att surfpotterna räknas fel. Kanske att man gör några förberedelser för det som ska komma 1 juni. Men jag tror inte att Vimla medvetet tagit bort någon sparad surf ännu.

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej!

Vi undersöker fortfarande varför detta skett och det är absolut inte att vi stulit er data. Datan ni fått är er och vi jobbar stenhårt med att alla ska få tillbaka det som inte längre ligger kvar i ens pott.

Upplever man att man inte kan surfa alls eller att ens data är helt slut så kontakta vår support så hjälper vi till med det. Vi fokuserar även med att besvara alla de mail som kommit in om detta.


Varför har ni låst tråden jag skapade som heter .sparad data försvunnen.

Borde väl vara denna tråd som skapades senare som som ni låser.

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej @Ola71

Då jag själv har besvarat denna tråd lite mer än den andra samt redan postat att det kommer vara i denna tråd som vi uppdaterar när vi har mer info så valde jag då att låsa den andra tråden.
Det är inget riktat mot dig utan det är för att det blir lättare för mig eller någon annan av oss här på Vimla att besvara frågor, hänvisa till vår support och posta informatoion.

Fast i fredags skrev du Ida i denna tråden att du uppdaterar i den andra tråden sparad data försvunnen.

Användarnivå 5
Emblem +20

@Ola711 Ja se där, då blev det miss av mig. Ursäkta!

Jag uppdaterar i DENNA tråd från och med NU.


Jag har ingen mer uppdatering än att våra tekniker sitter med detta just nu. Så snart dem vet vad som skett och hur vi kan lösa det så kommer jag få veta detta och ser till att sprida det här så ni hålls uppdaterade.


Användarnivå 1

Jag får väl hoppas att det inte tar lika lång tid som att fixa problemet med att ring 099 nummer (rösta i Lets Dance och liknande). Det tog tre månader att fixa.

@OlleS sa i [Sparad surf har försvunnit\.](/post/24480):

>

Jag får väl hoppas att det inte tar lika lång tid som att fixa problemet med att ring 099 nummer (rösta i Lets Dance och liknande). Det tog tre månader att fixa.

har ochså fått minsk at mgb

Har också förlorat runt 30-40GB. Måste man höra av sig på chatten för att få tillbaka detta eller kommer detta åtgärdas automatiskt från er sida Vimla?

Samma lika här, skrev två ggr till Vimla förra veckan inget svar , men 2 GB dök upp av nån märklig oförklarlig anledning. :(

Användarnivå 5
Emblem +20

@Carolina-Karlsson Det vi strävar mot att göra är att se till så datan laddas tillbaka automatiskt. Om man pga detta har problem att surfa för tillfället så kontaktar man vår support.

Nu har jag fått tillbaks min data👍

Mängder av Kunder är drabbade och många är inläggen som skrivits, några redan låsta för dom innehåller samma sak. När ska ni begripa att det är en del av resultatet av hur er support fungerar!!

Det finns fortfarande efter detta allvarliga problemetet upptäckts, inte ett ord postat under er Driftinformation. Där vore det första stället detta skulle lagts ut så fort det blev känt och hur arbetet fortgår för att lösa det.

Ni är urdåliga på sköta detta och åtskilliga gånger erkänt det med och att bättring utlovats, men man kan inte bara lova gång på gång det måste ske med.




Användarnivå 1

Japp då var det tillbaks igen. Men visserligen saknas det 4 Gb ändå men det kan jag leva med. Har 137 Gb nu i appen. Men varför är det inte samma i appen som på hemsidan? Där är det bara 133. Varför skiljer det?

@fryguy jag också har fått allt tillbaka :)

Nu är min pott tillbaka, härligt

Min surf är tillbaka, men jag vet fortfarande inte hur mycket surf jag faktiskt har. Enligt appen har jag 110,38 GB och här på hemsidan 108,38 GB. varför en differens på exakt 2GB?

Svara