Fråga

Skilj på gamla Vimla och Vimla 2.0 i supporten!

  • 7 November 2020
  • 2 svar
  • 56 visningar

Internet och MMS funkar inte utomhus sedan 2-3 dagar och det löses inte med att välja nätverksoperatör i inställningarna som är det första förslaget på supporten. Det finns då två stycken Vimla! att välja på. Man blir registrerad, men har fortfarande inget mobildata. (Jag har massor av GB sparat så det är inte det som är problemet.)

Minns att jag från andra operatörer har fått ett sms med inställningar skickat till telefonen när jag begärt det, hämta inställningar, och det borde vimla också ha. Man måste kunna få igång detta även på helgen när supporten är stängd. 

När man klickar sig fram i supporten kommer man till “gäller bara för Vimla 2.0” fast att man inte sökt på 2.0-varianten. Fixa detta! 


Detta ämne är stängt för kommentarer

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +50

@Ingrid 1

Det kan vara fel på din APN inställningar.

Följ länken nedan för att se om du har rätt inställningar.

 

https://forumet.vimla.se/instaellningar-foer-surf-och-mms-53/allmaenna-apn-instaellningar-foer-data-och-mms-foer-vimla-2-0-8306

Användarnivå 3
Emblem +20

Hej @Ingrid 1 

Då tror jag din telefon har lite fel inställningar!

 

Du kan börja med att:

- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt

- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen

- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer
 

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan vill jag att du skickar bilder på dina inställningar till hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.