Samtal bryts

  • 21 March 2020
  • 14 svar
  • 742 visningar

Senaste veckan (idag 200321) så bryts samtal inom 10 minuter. Oavsett om samtal till fastnät eller mobilnät. Har bytt till 2.0. Kan inte säkert säga om det hänger ihop.Har 4G-täckning. Tacksam för tips! /Birgitta


14 svar

Jag har liknande problem. Kan ringa till andra mobilnummer men inte till Comhem fast abonnemang. Kan det vara ngn inställning i telefonen? Ska testa andra fasta abonnemang. /anneli

Jag har liknade problem. Väldigt irriterande när samtal bryts hela tiden. Jag har oxå haft problem senaste veckan.

Jag har ringt både andra mobila operatörer och till fasta abonnemang och likadant. Det bryts eller "svajar" och hör inte

den andre. Vad är problemet???

Användarnivå 7

Hej @Uno-Mörnstam,

Jag har upptäckt att några andra användare upplever likadant som du där samtalet bryts efter 10 minuter och har påbörjad undersökning av vad som händer.

Det som skulle underätta undersökningen är om du kan skicka mig via PM vilka telefonnummer du har ringt, eller ringt till dig, där du har upplevt att samtalet bryts efter 10 minuter, samt vilken operatör numret använder.

Du kan skicka mig PM genom att klicka på mitt användarnman och sedan på Skicka PM-knappen på min profilsida.

Användarnivå 7

Hej @Annelie-Ekström,

Skulle du kunna skicka mig vilket/vilak fasta telefonnummer det inte går att ringa via PM så att jag kan undersöka vad som händer?

Jag har samma problem. Uppstått efter jag bytt till Vimla 2.0. Har en iPhone 11 Pro max och ringt till en Tele2/Comhem fast nummer.

Användarnivå 7

Hej alla,

Detta fel orsakats pga en styrnignsfel hos Comhem, som vi är i kontakt med och väntar bekräftelse från deras sida att det har åtgärdats. Jag ska uppdatera så fort att jag får mer information.

Användarnivå 1

Hej Felix_Vimla eller annan på supporten!

Problemet är dagligen, nu i över två månader. Det finns även flera trådar om detta. Hur har det gått? Finns det någon ljusning? Har även skrivit till er på epost men inget svar.

Användarnivå 1

3,5 månader har gått och problemet kvarstår. Inget återkoppling från Vimla. 

Vänligen uppdatera oss om situationen och när detta kan vara löst. Det är ytterst frustrerande. Har ett en-timmes samtal varje dag till fastnr comhem och får ringa upp 6-7 ggr under det. 

Jag sände samtalslogg med markerade problem mm till er för tre månader sedan.

Har ni ingen lösning så säg det. Då får jag byta abonnemang.

Tacksam för återkoppling!

PS 24 dagar sedan sände även epost. Fortfarande obesvarat. Ticket #909327.

Användarnivå 2

Hej Birgitta

Att du inte får svar beror nog på att inget hänt. Jag sitter i samma situation men har mottagare som inte klarar alla avbrotten så jag får ringa dem på en extratelefon med kontantkort. Svaret från supporten idag, 20 juli, är “vi har anmält problemet till våra tekniker och teknikerna i båda Vimla och Comhem håller fortfarande på att undersöka problemet.” Med andra ord samma sak som Felix_Vimla skrev 6 april

Om nu felet ligger hos ComHem (läser i vart fall jag det som i Felix_Vimlas svar) så kanske vi ska gå tillsammans och kontakta Comhem och klaga på att inget händer. 

Användarnivå 1

Sista veckan har jag ibland kunnat ringa längre än 9-10 minuter. Men så är det plötsligt tillbaka igen. Tele2, Comhem och Vimla är samma koncern … så vet inte om det direkt hjälper att kontakta även Comhem. Men visst, jag kan delta om vi ska göra så. :) PS. Fortfarande inget svar på mitt ärende till hej@vimla.se. Jag har slutat att tipsa in folk. Det blir ju mest pinsamt när det inte fungerar.

Användarnivå 7
Emblem +30

Sista veckan har jag ibland kunnat ringa längre än 9-10 minuter. Men så är det plötsligt tillbaka igen. Tele2, Comhem och Vimla är samma koncern … så vet inte om det direkt hjälper att kontakta även Comhem. Men visst, jag kan delta om vi ska göra så. 🙂 PS. Fortfarande inget svar på mitt ärende till hej@vimla.se. Jag har slutat att tipsa in folk. Det blir ju mest pinsamt när det inte fungerar.

Vimla tillhör inte samma koncern som Tele2/Comhem. Om du orkar så testa gärna att kontakta Comhem och se vad dom har att säga om det hela, Vimla skyller ju på ett styrningsfel från Comhems sida. Skulle inte förvåna mig om Comhem i sin sida skulle skylla på Vimla.

Tycker dock att det är märkligt att detta inte blivit löst på såhär lång tid om det endast handlar om ett styrningsfel (vilket Felix påstår här ovanför). Styrningsfel brukar snabbt kunna lösas, men det här har ju uppenbarligen inte blivit löst på över fyra månader.

Användarnivå 2

Jo ring!!! Jag har nu haft fastighetsägare, abonnenter och bostadsrättsordförande att ringa. Det ha då blivit bättre en kort tid, ett par dagar, men sedan sämre igen. Det tycks som om ComHem håller med om att felet ligger hos dem (tillstår det till några som ringt men inte alla)

Så be alla ni känner som har ComHem att ringa - säg till dem att ladda upp med fika för det är ganska lång väntetid i supporten. Får vi många som ringer kanske det kan vara ett sätt att trycka på

(Är dock förvånad att Vimla o Telenor inte kunnat göra något på över 4 månader)
 

….  Jag har slutat att tipsa in folk. Det blir ju mest pinsamt när det inte fungerar.

Detsamma! De som behöver byta tipsar jag om fello som har liknande koncept (telias nät) men som funkar till ComHem

 

Användarnivå 2

Har ni märkt att det är skillnad på hur samtalen nu tar slut efter 10 minuter?

Förr, för 1 månad sedan, kunde man höra ett ljud när samtalet kopplades ner - jag fick till och med upp “Försöket misslyckades. Försök med en annan metod” Nu har det ändrats -  samtalet bryts fortfarande efter 10 minuter men nu utan förvarning och trots att det är tyst i luren så är inte samtalet inte avslutat utan tiden tickar på. 

Jo, jag har också upplevt att det ibland går att ringa länge till ComHem, tyvärr vet man inte när så för min del blir det att fortsätta med att fylla på Telias kontantkort för ComHem-samtal

Fortsätt att puffa för att ComHem-folket ska ringa sin support och anmäla felet. Det tycks som om det är den enda vägen för att något ska hända

Jag har precis samma problem, alla samtal bryts inom 10 min och vissa har upplevt att dom inte kan ringa mig. Tydligen matchar inte Vinka iphone11 så jag byter operatör. 
är de fler som var de här problemet just nu med iPhone 11?

Svara