Nytt SIMkort fungerar ej

  • 24 January 2020
  • 11 svar
  • 45 visningar

Fick nya SIMkortet för 2.0 till min iPhone 8, tfn säger ingen täckning??


11 svar

Användarnivå 7

Hej @Magnus-Lindqvist114,

Kan du skicka mig de sista 5 siffror av numret som står på baksidan av SIM-kortet du använder? Så kan jag kika i vårt system och se vad som har hänt.


Samma problem här, kan varken ringa eller smsa på något av simkorten (gamla eller nya). Endast wifi fungerar och vi har många wifi-skuggor där jag bor, så omöjligt o hålla sig nåbar.


Skickat PM till dig @Vimla_Felix för flera dagar sen, men inte sett någon respons.

Användarnivå 7

Hej @Simon-Olsson,

Oj, jag beklagar att du har väntat länge på svar! Jag har kikat på ditt abonnemang och sett till att det börjar fungera på en gång nu med SIM-kortet som slutar med siffrorna 270. Har också svarat på ditt PM med mer info!.

@Vimla_Felix jag har också skrivit ett inlägg nedan samt mejlat men inte fått någon respons? Kan du kolla upp mitt med?

Användarnivå 7

Hej @Emma-Erlandsson,

Jag ser att ditt nummer flyttades till Vimla 2.0 igår och vill då kolla att du använder rätt SIM-kort. Skulle du kunna skicka mig de sista 5 siffror som står på baksidan av ditt SIM-kort? Ditt SIM-kortsnummer är ett 14-siffrig nummer på 2 rader.

Hej @Vimla_Felix Har samma problem här. Har nu gått utan täckning två dagar. Har mailat och skrivit till er på Facebook utan återkoppling. Sim kortet skulle ha aktiverats igår.

Numret på mitt vimla överensstämmer med det på mitt nya simkort,men trots det funkar det inte. Kan skicka dig simnr i PM.

Mvh Martin

Användarnivå 7

Hej @Martini,


Jag har svarat dig på PM nu! :)

Hej @Vimla_Felix

Jag har samma problem som de andra. Skickar PM till dig.

Användarnivå 7

Hej @Lilly-Le,

Jag har inte ännu fått PM från dig och jag kan inte hitta ett abonnemang kopplat till mailadressen du använder här på forumet. Skicka gärna till mig via PM telefonnumret det gäller och SIM-kortsnummer som står på baksidan av ditt SIM-kort du använder. Det är 14 siffror på 2 rader.

Hej Vimla!

Jag har precis bytt till Vimla för mig och mina döttrar. Två av sim-kortet funkar utmärkt, det tredje står det ingen täckning på…

Jag har mailat er flera gånger under en veckas tid om detta men får inget svar😔

Jag är i behov av snabb hjälp då min dotter måste kunna ringa. Hoppas att detta funkar bättre än mail.

Med vänlig hälsning, Lina

Mitt Simkort fungerar inte trots att det ska vara aktiverat

Svara