Nya simkortet fungerar inte!

  • 11 March 2020
  • 14 svar
  • 61 visningar

Hej, mitt nya simkort fungerar inte "ingen täckning" kan ni ordna det eller skicka nytt kort?


14 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Siv-Lena-Marie-Vettese,

Ta ut SIM-kortet -> Starta om telefonen -> Dubbelkolla så att SIM-kortsnummer stämmer med det du ser på Mitt Vimla under inställningar -> Sätt tillbaka SIM-kortet igen -> Fungerar det nu eller får du något felmeddelande?

Får du ett felmeddelande vill jag att du kontaktar vår tekniska support via chatten på vimla.se/kontakt (vardagar 9-16).

Mvh Emil

Hej! Mitt nya sim kort fungerar fortfarande inte!!

@Emil_Vimla ÅH,nu funkar mitt! Tack!

Mitt fungerar fortfarande inte, får bara felmeddelandet att "IPhone är inte aktiverat"!

Inte heller har jag fått svar vare sig på messenger eller mail.

Ngn chatt hittar jag överhuvudtaget inte på hemsidan, var finns den?!

Mitt sim funkar inte ingen kontakt står de@Emil_Vimla

@Helene-Fogelberg

Kan ni hjälpa mig med mitt sim snälla funkar inte ingen kontak

@Helene-Fogelberg

Du kan tyvärr inte räkna med nån hjälp förrän tidigast måndag morgon kl 9, då Vimlas personal börjar jobba igen

Hej. Efter så mycket tjat med sms om Vimla 2.0 så nu har jag satt i nya sim kortet och det fungerar inte. Det var så mycket bättre med 2.0?

Behöver mobilen, fixa detta är ni snälla.

Användarnivå 6
Emblem +54

@Siv-Lena-Marie-Vettese & @Helene-Fogelberg

Kikade på era abonnemang och det ser inte ut som att ni bytt till det nya kortet ännu!

Sätt tillbaka det gamla så ska ni vara igång :)

Mvh Emil

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Tanja-Lovric,

Ta ut SIM-kortet -> Starta om telefonen -> Dubbelkolla så SIM-kortsnummer stämmer med det du ser på Mitt Vimla under inställningar -> Sätt tillbaka SIM-kortet igen -> Fungerar det nu eller får du något felmeddelande?

Mvh Emil

Hej,


har samma problem. Funkar inte. Har följt råden ovanför och inget hjälper. Behöver telefonen så hur löser vi detta

Användarnivå 7

Hej @Susanne-Poltrago-Persson,


Jag har svarat på din fråga på en annan tråd!

@Emil_Vimla

Vad menar du med att det ser ut som om jag inte bytt till nya kortet, det är ju det som inte fungerar!?

Och vill du att sätter in mitt gamla simkort? Det är för att jag tappat det som jag har begärt ett nytt, så det är omöjligt för mig att göra.

Vad är det exakt du vill att jag ska göra, enligt felmeddelandet så har ni inte aktiverat mitt kort, har ni gjort det nu?

Användarnivå 7

Hej @Siv-Lena-Marie-Vettese,

Jag har kikat på ditt abonnemang och ser att du fick skickat ett nytt SIM skickad till dig på 2020-03-09 och jag antar att du fick det och försöker använda det i din mobil.

Om du får felmeddelande att "iPhone är inte aktiverad" kan det vara att du behöver aktivera din mobil först (som görs genom Apples iTunes) och har inget med ditt SIM-kort att göra. Får du ett felmeddelande som ser ut som på bilden nedan?

Då skulle jag hänvisa dig till Apples hjälpartikel om hur man aktiverar sin iPhone först: https://support.apple.com/sv-se/HT201407

Testa efter att sätta ditt Vimla SIM-kort i mobilen och se om det fungerar. Om inte, hör av dig till mig så kan jag felsöka vidare. På rak arm kan jag itne se något i vårt system som skulle orsaka att ditt abonnemang och SIM-kort inte skulle fungera.

Svara