Nya simkortet fungerar ej

  • 8 March 2019
  • 13 svar
  • 24 visningar

Hej fick mitt nya simkort idag pga fick telefonen stulen MEN det fungerar inte!! Det är som att telefonen inte märker av att det är ett simkort i alls. Nät jag provar ringa ut säger den att det inte finns nåt nät el liknande. Telefonen är inte operatörslåst och har provat i olika telefoner. Har väntat flera dagar på.nya simkortet och har ingen lust att vänta till på måndag! Vad ska jag göra??


13 svar

Användarnivå 5
Emblem +2

@Terese-Eriksson Är det samma telefon som du anmälde stulen?

Hej! Näe en annan plus har testat i olika 😯

Samma problem här. Jobbigt att vimlas kundservice ej finns tillgängliga på helger då man blir tvungen att vara utan mobil hela helgen och vänta tills måndag.

Användarnivå 5
Emblem +1

@Terese-Eriksson @Vedat-Mentori


Testa starta om era telefoner om nu så ska det fungera!


JAAA det funkar nu äntligen! Tack!

@Viktor_Vimla

@Terese-Eriksson Vad bra då

@Viktor_Vimla Tack så mycket!

@Vedat-Mentori Ja det var bra att det löste sig till sist för er Båda.

Man borde förstås ha möjligheten att själv aktivera sitt nya simkort via mitt vimla men det är nog bara önsketänkande. 😉

bara min kvar då

Ja håller med, det var en massa onödiga problem som kunde lösas på någon sekund av vimla supporten, borde antingen vara möjligt att fixa detta själv eller att dem erbjuder supportchatt på helger också @NiklasO

Ja det är konstigt för Vimla säger ju att sim kortet redan är aktiverat så vad är eg problemet? Är det att det måste aktiveras igen eller? Kan inte Vimla bara ha bättre koll att de är aktiverade innan de skickas ut?!

@Terese-Eriksson Har du Fått ett Nytt Problem att Lösa nu då?

Svara