Internetuppkoppling

  • 2 December 2018
  • 14 svar
  • 18 visningar

Hej

Det har börjat den senaste månaden med att jag emellanåt inte har internetuppkoppling samt att det skiftar mycket mellan 3G o 4G.

Jag har inte haft detta problem innan och har samma telefon som innan.


14 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

@Krister-Söderblom


Att telefonen switchar från 3G -> 4G beror på att telefonen kopplar upp sig mot det nät som har starkast täckning just för stunden och platsen du befinner dig på.


När du tappar anslutningen, hur ofta ligger det nere då, samt vilka åtgärder vidtar du för att få igång det?

/Alex

@Alex_Vimla

Hej,

Det jag menar att det skiftar är på ställen som det aldrig brukar göra det och är ungefär 5-10 sekunder imellan o det uppträder bara när det är problem med internetuppkopplingen.

Nedkopplingen vara ibland dagar, nu sist från söndag till måndag (dvs igår).

Jag har startat om telefonen, kopplat in flightläge o tillbaka, samt allt jag kan komma på

@Krister-Söderblom

Och nu fick jag koppla tillbaka till Wi-Fi för att kunna skicka detta

@Krister-Söderblom

Har du bytt till Vimla 2.0?
Det här låter som problem som andra rapporterat i samband med att de bytt till Vimla 2.0.

@Sven

Hur ser jag det

Har du bytt till nytt simkort från Vimla? Alltså bokat tid för byte osv? Då kan det innebära att du har Vimla 2.o.... och den uppgraderingen verkar ha rejäla brister... @Krister-Söderblom

@Gothus

Jag har varken hört något eller fått nytt sim kort. Fick mitt kort i maj, när jag tecknade abonnemanget

Då är det med stor sannolikhet inte Vimla 2.o du har@Krister-Söderblom

@Gothus

Var ute nu och jag har samma problem, ingen internetuppkoppling

Har du mobildata aktiverat? @Krister-Söderblom

jepp, har kollat det mesta tycker jag.

Har en iphone7 plu

@Krister-Söderblom

Har du en iPhone får du gärna testa att nollställa nätverket: Gå in på Inställningar -> Allmänt -> Nollställ -> Nollställ Nätverk. Då laddas det ned nya internetinstllningar, som kan hjälpa eventuella hastighetsproblem.

Om inte det heller hjälper så är nästa steg att testa simkortet i en annan telefon och se om problemet följer med kortet.

@Isabelle_vimla

Tack!

Nu efter jag nollställt nätverket så funkar det

@Krister-Söderblom


Perfekt! Surfa lugnt nu!

Svara