Ingen Internet

  • 19 January 2020
  • 36 svar
  • 24 visningar

Kom precis tillbaka från Thailand, där jag hade använt ett lokalt simkort. Nu har jag lagt tillbaka mitt Vimla (2.0) SIM-kort men får jag inget internet på min iPhone, trotts att 3G-symbolen visas uppe till vänster. Vanliga samtal och SMS funkar. Jag har försökt stänga av i 15 minuter och återställa nätverksinställningar. "voice and data" inställningar (jag kör med engelska på telefonen) är på 4G fast det kopplas inte upp med 4G (försökt med 3G och 2G inställningar också). Några förslag till lösningar?


36 svar

@Philip-Smith hej! Jag har exakt samma problem som dig, mitt internet funkade exakt som det ska innan jag reste utomlands, jag kom hem igår kväll och då blev det så att min telefon (iPhone 11 PRO Max) visar 3G men finns ingen internet alls, jag har försökt starta om mobilen, och massa andra lösningar men inget verkar funka, hjälp oss!!

Har också samma problem, dock visas inte ens 3G eller 4G. Har inget mobilnätverk alls.

Användarnivå 7

Hej @Philip-Smith,

Har kikat på ditt abonnemang i vårt system och gjort en omstart - det borde fungera på en gång nu med surf!

@Vimla_Felix Hej!

Jag är också utan internet sedan igår landade jag i Sverige. Det står 3G men funkar inget! Vad ska jag göra

Användarnivå 7

@Farouk-Haitham och@Julia-Eriksson,


Kan inte se något på era abonnemang som skulle orsaka att ni inte kan koppla till datan. Har ni testad att startaom era mobiler eller att återställa nätverksinställningar?

Användarnivå 7

Hej @Natalia-Volokhova,


Har ställt om ditt abonnemang så det borde fungera nu på en gång!

Nej, det gör det inte.

@Vimla_Felix fungerar nu

Användarnivå 7

Ok, @Natalia-Volokhova, då kan jag inte se något som skulle hindra mobilen från att koppla sig till datanätverket. Har du testad att starta om din mobil, återställa nätverksinställningar?

@Vimla_Felix nu fungerar allt, tack

kontaktade vimla på facebook, fick detta svar:


Hej Farok!

Kikade på abonnemanget, och surfen hade inte aktiverats korrekt igen i systemet.

Jag har löst detta manuellt, så om du gör en omstart av abonnemanget nu ska surfen fungera fint igen ☺

Har du några mer frågor eller funderingar är det bara att du hör av dig!

/Mimmi@Vimla

@Vimla_Felix Tack, nu funkar det!

Hej

Jag har samma problem. Kan ni kolla på mitt konto också?

Tack!

Användarnivå 7

Hej @Lillemor-Hansson,


Har återställt ditt konto - starta om din mobil så borde det fungera!

Hej,

Jag har samma problem. Efter att ha haft vietnamesiskt simkort i tre veckor fungerat inte internet med mitt vimlakort. Jag har kollat nätverksinställningarna och startat om. Samtal fungerar som de ska.

Vänligen Henrik

Användarnivå 7

Hej @Henrik-Ekman,

Har återställt ditt konto - starta om din mobil så borde det fungera!


Hej Samma bekymmer efter hemkomst från thailand med min telefon som har dubbla simkort ( nokia), ibland tappar den helt kontakt med mobilnnätet . Kan du fixa till mitt konto oxå Felix //lasse

@Vimla_Felix

Tack nu funkar det!

@Vimla_Felix sa i [Ingen Internet](/post/35286):

>

Hej @Lillemor-Hansson,


Har återställt ditt konto - starta om din mobil så borde det fungera!


Hej jag har exakt samma problem efter jag kom hem från usa kan då hjälpa mig också

Användarnivå 7

Hej @Petter-Lindberg,


Detta är fixat nu! Starta om din mobil så kommer det att fungera!

Användarnivå 7

Hej @Lars-Lindblad,

Jag har kikat på ditt abonnemang dock kan inte se något hinder som skulle orsaka problemet. Kan du testa att byta rund SIM-korten, dvs testa Vimla-SIMkortet i både SIM1 och SIM2 i din mobil?

Har inget internet sedan jag kom hem från Egypten den 15/1. Har startat om och återställt nätverksinställningar. Hjälper inte

Hej Felix,


Har samma problem som resten har här efter en lång utlandsresa. Vill du kolla mitt abonnemang också snälla?

Hej Felix, jag kom hem från Egypten i söndags och har inte haft internet på hela veckan. Kan ni starta om mitt också?

@Magnus-Johansson31 sa i [Ingen Internet](/post/35377):

>

Har inget internet sedan jag kom hem från Egypten den 15/1. Har startat om och återställt nätverksinställningar. Hjälper inte


Fick snabb hjälp via chatten på Vimlas Facebook. Funkar fint nu.


//Magnus

Svara