Går ej att ringa ut eller in!

  • 18 June 2019
  • 14 svar
  • 7 visningar

Jag kan inte ringa ut överhuvudtaget, inte till någon, vare sig de har comviq, tele 2, Telia eller någon annan, Telenor däremot är det lite tveksamheter kring, vanliga Telenor verkar inte fungera däremot så gör Telenor Företag det!


När mina vänner och andra försöker ringa mig så nås de av beskedet att 'det finns ingen abonnent med detta nummer'!

Konstigt för jag har haft samma nummer i mer än 2 år nu!

När kan man förvänta sig en lösning på detta problemet?


14 svar

Exakt samma här@Johnny-Stenberg

Samma här!

Samma för mig nu med och igår eftermiddag/kväll.

Samma här både för mig o frugan. Konstigt att ingen kan svara@Johnny-Stenberg sa:

Jag kan inte ringa ut överhuvudtaget, inte till någon, vare sig de har comviq, tele 2, Telia eller någon annan, Telenor däremot är det lite tveksamheter kring, vanliga Telenor verkar inte fungera däremot så gör Telenor Företag det!


När mina vänner och andra försöker ringa mig så nås de av beskedet att 'det finns ingen abonnent med detta nummer'!
Konstigt för jag har haft samma nummer i mer än 2 år nu!
När kan man förvänta sig en lösning på detta problemet?

Samma för mig också

Går ej att ringa ut eller svara på samtal. Vad gör ni för att rätta till problemet.

Från Tele2s hemsida:

"14:00 - Vårt intensiva arbete har givit resultat. Just nu fungerar all trafik mot samtliga operatörer förutom Telenor. Tele2 och Telenor arbetar tillsammans för att lösa kvarstående problematik."

Samma här!

****redigerat bort din bild då numret visas öppet så du vet****** / Ida


Användarnivå 5
Emblem +20

Hej!


Det ska nu vara löst och fungera utan problem så som innan Tele2s driftstörning startade. Upplever man fortfarande problem starta om mobilen så ska det därefter rulla på 🙂 Kontakta oss annars gärna via chatten!

Hej @Ida_Vimla

Jag kan inte använda vimla, vad göra? Jag har startat om telefonen ett antal gånger

Användarnivå 6

@Hans-Öqvist

Vad menar du med att du inte kan använda Vimla? Det är lättare att hjälpa dig om du är mer specifik. Vad är det som inte fungerar?

Hej

Jag kan inte använda vimla varken ringa eller gå ut på internet. Jag har haft vimla ca 2 år

Användarnivå 6

@Hans-Öqvist

Det låter ju både allvarligt och akut. Kanske har du missat någon faktura?

Snabbast hjälp får du via chatten. Den hittar du på https://support.vimla.se/ längst ned, tryck på "Hittar du inte svar på din fråga? Kontakta oss här!"

Hoppas det löser sig snabbt!

Hej @Hans-Öqvist

Vad tråkigt att du upplever dessa problem med abonnemanget. Vi har tagit en titt på ditt abonnemang och kan inte hitta något som ser tokigt ut.

Prova gärna ditt SIM-kort i en annan telefon för att se om felet sitter i SIM-kortet eller i din telefon och titta sedan in i chatten om felet kvarstår så hjälper vi dig vidare. Eller skicka ett mail till hej@vimla.se och pinga mig här i tråden så kikar vi vidare.

Svara