Går ej att ringa in när 4g är aktiverat

  • 7 December 2020
  • 1 svar
  • 18 visningar

Har problem enligt rubrik! Har testat att byta sim mellan telefoner. Frugan har också vimla och det fungerar utan problem. Behöver jag ett nytt sim-kort? Jag har det nya 2.0 kortet. Använder min tele i arbetet. Förstår inte varför det fungerar när jag ställer om till 3g? Tacksam för snabb lösning!

/ Patrik


Detta ämne är stängt för kommentarer

1 svar

Har problem enligt rubrik! Har testat att byta sim mellan telefoner. Frugan har också vimla och det fungerar utan problem. Behöver jag ett nytt sim-kort? Jag har det nya 2.0 kortet. Använder min tele i arbetet. Förstår inte varför det fungerar när jag ställer om till 3g? Tacksam för snabb lösning!

/ Patrik

Det är en känd driftstörning, du kan läsa om den här:

Alla samtal går på 2G/3G, Vimla verkar ha problem att gå från 4G till 2G/3G vid samtal för vissa kunder, men det verkar inte gälla alla. Det finns ingen lösning på problemet tyvärr, du kan fortsätta använda 3G för tillfället under tiden Vimla undersöker saken.