EJ FÅTT SIMKORT, UTAN MOBILTELEFONI MÅNDAG 2/7

  • 29 June 2018
  • 26 svar
  • 47 visningar

Riktigt dåligt första intryck av Vimla !!

Den 21/6 nytecknade jag och två vänner våra Vimla-abonnemang vilket också bekräftades pr mail samma dag och då även med info om porteringsdatum 2/7.

I det info-mailet framgår att simkort skickas ut med brev inom 3 dagar och kan bara konstatera att Vimla har grava problem redan här !

Om allt går planenligt så stänger tidigare operatör ner oss alla tre på måndag 2/7 och ingen av oss har något simkort att gå över till Vimla.

Har läst ngn annan med samma problem som fått till svar att kolla sina uppgifter !!!


Har dubbelkollat mina egna uppgifter vilka stämmer fullt och fast och mina andra två vänner som tecknat är också vid sina sinnen och har i nyktert tillstånd uppgett sin riktiga adress.

Ingen Chattkontakt förrän måndag känns också bra så här inför helgen och kommande portering måndag.

Finns uppenbar risk att Vimla tappar 3 kunder på raken innan vi ens hunnit bli kunder här !





26 svar

@Benny-Tiles har samma problem, har nu gått dubbla tiden som var beräknat för kortet att komma

Det låter ju inte bra.


@Ida_Vimla borde kunna hjälpa er.

Och varför ska man behöva be någon om hjälp ?

Att få simkort är självklara saker som ska fungera utan tjat !

Tänk på att det t.ex. kan vara Postnord som slarvat bort brevet med simkortet.

Tack för det tipset men att Postnord lyckats slarva bort 3 st simkort till 3 st olika personer på samma adress som borde delats ut samma vecka ser jag visserligen som en möjlighet men föga troligt då vi aldrig annars haft det problemet med Postnord till vår adress....

Hade jag varit ensam i forum om detta hade kanske postgången varit första misstanken men flera upplevelser av samma slag finns att läsa här ....

Presenterar fortsättning kommande vecka.

@Benny-Tiles Ok nä det låter väl rätt osannolikt (men förvisso inte helt omöjligt).

jag har exakt samma problem, med exakt samma dagar. beställde 21/6 och idag stängdes mitt gamla simkort. kontaktade Vimla i fredags för att höra om det gick att skjuta flytten eftersom jag inte fått något sim-kort men det var för nära inpå... man kan undra om det blivit något fel från Vimlas sida med tanke på att vi beställt samtidigt och inte fått sim-kort? eller skulle postnord ha slarvat bort mitt också? skumt...

Fick standardsvar i chatten idag: "Kollat att angiven adress är rätt ? Simkort skickas dagen efter tecknande."

Mina vänner som drabbats av samma sak chattade på sitt håll, blev lovad att hämta simkort hos Vimla i Sthlm och hämtar även mitt.

Om missen ligger på posten borde det kunna utredas om simkort dyker upp med spårbart datum men tvivlar på det...

Fortsättning följer....


@Benny-Tiles jag fick också svaret att kolla om jag angett rätt adress, men det har jag. nu har jag beställt nytt simkort, och köpt ett tillfälligt nummer hos en annan operatör så jag inte sitter helt telefonlös. och börjar ångra bytet.... 😞

Comviq var mer än villiga att ta tillbaka oss på kortast möjliga tid men ger Vimla EN chans.......

Vimla lanserade sina nya abonnemang 20/6 så det skulle inte direkt förvåna mig om det har något med saken att göra. Supporten brukar få det fullt upp veckan efter att man lanserat nya abonnemang, dessutom lär väl en del ha av Vimlas ordinarie personal ha semester m.m.

Visst, möjliga orsaker men helt oacceptabla och inte erkända av Vimla.....😨

Tvivlar på att Vimla skulle erkänna om det är så att man glömt skicka ut simkorten. Att skylla på posten tycker jag inte fungerar för det är alldeles för många som har samma problem. En till som inte fått sitt simkort:

https://forumet.vimla.se/topic/2922/simkortet-har-...

Jag är också en av de som inte har fått kortet. Borde kommit förra veckan men nej. Nu är jag utan telefon och vet inte vad jag kan göra.

Det verkar vars för många som skulle fåt kortet föra veckan och där det skulle börjat gälla from den 2/7. Kan inte tänka mig att felet ligger hos Postnord.


Användarnivå 5
Emblem +20

Hej allihopa!


Vi har uppmärksammat att det är många som inte fått sina sim kort som beställde abonnemang 21/6 under midsommar och vi har nu sen igår undersökt om det är något som gått fel från vårt håll.

Normalt så är det alltid ett par sim kort som kan komma bort och det beror oftast på att man flyttat, har c/o eller att posten slarvart bort breven. Nu är det dock mer än vanligt!

Jag har talat med ansvariga samt våra tekniker och de har i sin tur talat med vår leverantör av sim kort.
Jag har nyss fått informationen att det skedde en smälta av databasen just 21/6 som orsakat att en del sim kort ej skickats ut. Vi vet inte om det gäller alla men uppenbarligen så gäller det en hel del.

Vi sitter just nu och går igenom alla beställningar från dess och vi håller nu manuellt på att skicka ut nya sim kort till alla som inte redan hört av sig till oss via chatt, facebook , mail eller som vi kan se att vi redan hanterat. Det är nya sim kort på väg!

Om man upplever att sitt sim kort ej dykt upp så kontrollera adressen inne på ens mitt vila och sedan beställ ett nytt om allt är korrekt Det sickas då första arbetsdagen efter om beställingen gjorts efter kl 14.00, görs beställningen innan så skickas sim kortet samma dag.


Jag ber om ursäkt till alla er som stått/står utan sim kort på grund av detta och jag förstår att det orsakat strul. Jag vill även påminna att det är super viktigt att höra av sig om man inte fått ett sim kort efter 2-4 arbetsdagar så vi kan kolla upp det och se till att ett nytt skickas ut.

Hör gärna av er om ni har fler frågor eller funderingar gällande detta så ser vi klart över det!

På chatten kom som förväntat dom standardsvar som övriga också fått:

"Kolla att adressen är rätt."

"Simkort går alltid ut dagen efter tecknande...."


Samtidigt som vi hämtade upp dom saknade simkorten vid Slussen i Sthlm kom info här att felet trots allt låg hos Vimla (eller leverantör).

Skönt att veta att Postis inte kört vilse här ute på landet eller att han inte satt och tokringde på våra kort....


Nu kör vi vidare och hoppas Vimla blir ngt som funkar rakt igenom !

Verkar som om alla kunder kommer vara tvungna att byta ut sina simkort, undrar om det har något med saken att göra? Ni kan läsa mer här: https://sim.vimla.se/

Intressant....


Framgår tyvärr inte om korten som nu skickas ut vid nytecknande är från den nya serien..

Hur vet man om man behöver beställa kort igen ?

Användarnivå 5
Emblem +20

@Spotify @Benny-Tiles Stämmer helt att vi håller på att byta ut våra sim kort, det är då vi håller på att byta vår plattform. Dessa sim kort är dock inte dem som skickas ut nu när man beställer via vanliga hemsidan så själva bytet hade inget att göra med att sim kortet ej levererades. Detta var helt vårat systems fel som bestämde sig för att kollapsa just den 21/6.

Gällande de sim kort som kommer gälla i framtiden så ska jag försöka se till så vi kommer ut mer mer info så snart som möjligt i ett inlägg.

@Ida_Vimla sa:

Gällande de sim kort som kommer gälla i framtiden så ska jag föröska se till så vi kommer ut mer mer info så snart som möjligt i ett inlägg.

Ja det skulle verkligen behövas för som det är nu är det svårt som kund att avgöra om man vill byta simkort eller inte. Det är svårt att veta vad det faktiskt kommer innebära för skillnader osv.

Användarnivå 4
Emblem +1

Ni borde ju ha intern driftinformation med kontroll när sådant händer kan man tycka?


@Ida_Vimla sa i [EJ FÅTT SIMKORT, UTAN MOBILTELEFONI MÅNDAG 2/7](/post/18209):

>

@Spotify @Benny-Tiles Stämmer helt att vi håller på att byta ut våra sim kort, det är då vi håller på att byta vår plattform. Dessa sim kort är dock inte dem som skickas ut nu när man beställer via vanliga hemsidan så själva bytet hade inget att göra med att sim kortet ej levererades. Detta var helt vårat systems fel som bestämde sig för att kollapsa just den 21/6.

Gällande de sim kort som kommer gälla i framtiden så ska jag föröska se till så vi kommer ut mer mer info så snart som möjligt i ett inlägg.



Användarnivå 5
Emblem +20

@CoffeeTears det vore verkligen super om i kunde ordna en driftinformations sida eller dylik för alla medlemmar. Jag kommer ta med förlaget vidrae. Oavsett så ska vi bli bättre på att posta information här i forumet. Dt jobbar vi på!

Efter 3 försök under en månad har Vimla inte lyckats att leverera mitt SIM-kort till mig ens med rek-post!!! De skyller på Postnord och Postnord skyller på Vimla! Jag är trott och besviken. Tog det inte 3-4 dagar skulle jag återkomma till min förra operatör.

Artiga, tålmodiga och hjälpsamma personal men slarvigt system tyvärr!

Jag fick två SIM-kort från Postnord idag efter en vecka väntetid! Uppenbart är det en kännetecken att problemet ligger hos Postnord. Jag är nöjd i alla fall med anledning att Vimla har erbjudit mig kompensation. Men jag hoppas att Vimla lyfter fram det här med Postnord och förbättrar tjänsterna. @Shahram-Mohseni

Användarnivå 5
Emblem +20

@Shahram-Mohseni Vi håller på att se över vad som orsakade fördröjningen denna gång.

Just nu tror jag personligen det beror på semestertider.

Tur att du nu fått dina sim kort! hoppas du får en fortsatt solig vecka 🙂

Svara