Nekad nummerflytt till annan oprtator

  • 26 August 2019
  • 4 svar
  • 15 visningar

Hej,


Jag begärde min nummerportabilitet till en annan operatör. Min nya operatör berättade emellertid att Vimla har förnekat nummerportabiliteten på grund av felaktig anpassning. Kan du vara snäll och hjälpa mig! // Sandipan


4 svar

Jag pratade med en Vimla-representant idag. Han berättade för mig att mitt prenumeration redan har flyttat till Lycamobile och att jag måste kontrollera Lyca om något är fel. Men när jag kontaktar Lyca, säger de att Vimla har blockerat numrera flyttningen med meddelandet - "Dear Customer ,Your portout has been rejected due to the reason - Unknown prepaid subscription". Jag har redan fått ett e-postmeddelande från Vimla den 23 aug 2019 kl 10:10 om att mitt prenumeration är slut och allt är okej. Men det verkar som det finns några problem på Vimla-sidan. Kan du snälla undersöka det. Detta är mycket orättvist att stoppa antalet flytt på grund av okända skäl eftersom det medför mycket oönskad stress. Om du tycker att allt är okej från din sida kan du vänligen maila det till mig - Vimla har godkänt nummersatsen så att jag kan vidarebefordra det till min nya operatör. Årende no. #647799


Tack,

Sandipan

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Sandipan-Das,

Jag kan se att du varit i kontakt med Petter i chatten idag. Hoppas du fått mer klarhet i hur det ser ut för din nummerflytt ifrån oss! :)

Enligt våra tekniker ska numret finnas hos Lycamobile. Det ska även ha flyttat från oss enligt både PTS (tillsynsenheten för mobiloperatörer i Sverige) och SNPAC (systemet alla operatörer använder sig av för att administrera nummerflyttar).

Det är alltså Lycamobile du behöver kontakta då det är där ditt nummer ligger!

Ha det fint!

Mvh Emil

Tack så mycket. Min problem är löst nu. Tack för din hjälpa.


//Sandipan

Användarnivå 6
Emblem +54

@Sandipan-Das

Inga problem, härligt att det löste sig! Ha en underbar helg nu :)

Mvh Emil

Svara