Byt inte mitt telefonnummer

  • 21 December 2019
  • 3 svar
  • 17 visningar

Jag har fått mitt nya sim-kort för vimla 2.0. Först nu inser jagat att det innebär att jagf fått ett nytt numer. Jag borde väl läst mer noga innan så kunde jag hanterat detta i förväg.

Jag vill ha tillbaks mitt gamla nummer. Operatörer har tvingat mig byta simkort förr men det har aldrig inneburit att jag behövt byta nummer.

Jag är väldigt missnöjd med att mitt nummer byts helt i onödan, det blir ganska omständigt att informerar alla kontakter om att jag bytt nummer och se till att min kontaktinformation uppdateras överallt där jag skrivit ner den.

Hur lång tid tar det att få tillbaks mitt gamla nummer och behöver jag göra något för att få tillbaks det?


3 svar

@Kim-Viggedal

Alla får ett tilfälligt nummer på sitt Vimla abonnemang från början. Det är för att du ska kunna använda SIM-kortet direkt.

Om du när du beställde ditt Vimla abonnemang angav att du vill ta med dig ditt gamla nummer så kommer det att flyttas in till Vimla på ett datum som du bör ha fått ett meddelande om.

Edit:

Jag kanske missuppfattade detta? Trodde först att det var ett nytt abonnemang? Men om det är en migrering från Vimla 1.0 till Vimla 2.0 bör det inte bli något nummerbyte.

Jag är inte ny kund på vimla, jag har bytt sim-kort för vimla 2.0, inte pga abonnemangsbyte.

Jag har fått många sms inför bytet men inget som säger något om ett tillfälligt nummer eller hur lång tid det tar att få tillbaks sitt gamla nummer.

@Kim-Viggedal

Då låter det absolut som att något blivit fel!

Det är inte meningen att du ska byta nummer när du migrerar från Vimla 1.0 till Vimla 2.0. Din enda chans är nog att försöka få tag på Vimla supporten under de ynka tre timmar de kommer att hålla öppet på måndag mellan 9-12 så får de titta på detta.

Svara