Vilka fel kan förväntas från Klarna ?

  • 3 August 2018
  • 4 svar
  • 2 visningar

Är relativt ny här och efter lite slöläsning i dessa olika forum kan jag konstatera att man spyr galla över Klarna och är intresserad av innehållet i den kritiken, verkar ju även som Vimla accepterat kritiken och säger sig leta ny partner för fakturering.

Själv valde jag autogiro som betalsätt och går väl via Klarna även om beloppet ska dras direkt från mitt konto.

Mina 2 första dragningar har fungerat efter konstens alla regler, har jag ngt strul att vänta den vägen eller handlar all negativ kritik om annat betalsätt än Autogiro när det gäller Klarna ??



4 svar

Jo, att Klarna är otydliga med vilka räkningar dom drar pengar för irriterar också mig, och jag har påtalat det för dom, till ingen nytta tycks det. I dag fick jag ett tackbrev att pengarna dragits, men som vanligt bara summan. Nu hade jag bara Vimla denna gång så jag behövde inte gissa. Men utöver det fungerar det som sagt bra. Kan hoppas att den nya betalpartnern sköter den biten bättre.

Okey, kanske inte så dramatiskt som det framställs här av en del då..

Visst har jag autogiro men det betyder inte att mina pengar strömmar ut från mitt konto helt okontrollerat .

Självklart laddar jag varje gång ner pdf-filen och tittar igenom vad jag betalat för och som jag misstänkte verkar missnöjet gälla andra saker än då fakturan dras via autogiro..

Har i övrigt haft problemfritt förhållande till Klarna i andra sammanhang så jag blev bara lite nyfiken på vad som retar dom flesta här när det gäller Klarna.

Finns fler förklaringar till missnöje med Klarna så berätta gärna. .

@Benny-Tiles Problemet för Klarna för mig personligen har inte att göra med att pengarna inte kommer in till vimla var månad, utan det en helt del småsaker, typ att deras plusgiro konto inte står på deras sida där fakturan syns, utan jag får leta upp mailet dem skickade till mig för att hitta koden, andra saker som att man får ett mail i stil med "nu har vi tagit 100kr ifrån dig MED ETT KLICK" men det står inte vad dem har tagit det för. Det finns ytterst lite om ingen information alls på deras sidan som kan vara viktigt eller intressant att veta. Det tog klarna 2 dagar efter jag betalade min första faktura att visa på deras sida att den var betalt (man trodde man hade gjort nått fel, trots att bankens sida sa att pengarna var skickade). Det finns många fler av liknande irriterande instanser med KLarna, menn om du är okej med att bara slänga in vimla på autogiro hos Klarna och bara få pengarna dragna var månad så har det fungerat det bra, men för dem som vill ha koll eller dem som har det snålt med pengar behöver ha koll på vart öre, så är klarna lite som en stor tegelvägg man måste bestiga för minsta lilla sak.

@Benny-Tiles

Jag har autogiro hos Klarna, fungerar bra. Har även betalt via Klarna hos olika internetbutiker, även det har fungerat utan problem. Det är väl mycket att det finns så få betalning sallternativ som är ett problem. Sen har ju inte alla haft samma erfarenhet av Klarna som jag, det får man respektera.

Svara