Varför får man inte en specificerad faktura?

  • 28 March 2018
  • 23 svar
  • 45 visningar

Har valt faktura som betalningssätt och undrar varför det inte står exakt på fakturan vad du betalar för?


Det står att man betalar en faktura från Vimla via Klarna så står det en summa och ett senaste betalningsdatum inga konstigheter så långt.

Men det står inget om vilken abonnemangstid du betalar för, betalsamtal osv, moms eller avdrag för tipsning. De verkar inte följa vanlig standard för fakturor man vill ju att det ska stå på fakturan vad man betalar för. Såg att det var en egenföretagare lite längre ned som hade problem med momsen på fakturan. Istället ska man behöva logga in hos Vimla för att se vad som man betalar för.

Varför är Vimla så fruktansvärt vimsiga med sina fakturor?

Varför skickar dom inte bara en "vanlig" efaktura till banken som alla andra normala hederliga företag. Där det står vad man betalar för och klickar ett mycket enkelt godkänt hos sin bank som man göra med alla sina andra räkningar. Jag vill kunna betala mina vanliga räkningar som hyra, el, internet och telefoni via min bank med efaktura. Inte hålla på med några emailfakturor och klippa och klistra eller betala via kort och NEJ jag vill inte låta Klarna dra några pengar via autogiro från mitt bankkonto.



23 svar

Användarnivå 4
Emblem +1

De har varit på tapeten länge om att nya betallösningar skulle varit på sin plats men det är försenat och Vimla skiter i att ge kunderna något svar på när det kan tänkas komma till skott.

@CoffeeTears

Håller helt med! Helt obegriplig nonchalans gentemot kunderna. Tror nog aldrig jag mött nåt liknade!

Det fungerar rent tekniskt, men det är ju å andra sidan inte heller Vimlas förtjänst. Resten verkar nedlagt.

Jag håller med!

Att tidplaner förskjuts kan man ha förståelse för även om det i Vimlas fall är mer regel än undantag. Men bristen på information från Vimlas sida är oförlåtlig! Att försöka tiga ihjäl de uppenbara problemen man har inom organisationen inger inte förtroende.

Det är speciellt allvarligt när en operatör som Vimla som påstår sig vilja lyssna på medlemmarna negligerar kommunikationen på detta sätt!


Användarnivå 4
Emblem +1

Ja det är klart man kan ha överseende med att de är försenat men att man är helt neutral och inte ger någon som helst update över så här lång tid är ju något de kan förbättra.

Sen att man kanske inte har något direkt svar är sin sak, men det är en annan 5a, så länge man iaf ger ett svar så är jag som kund nöjd.


@Sven sa:
Jag håller med!
Att tidplaner förskjuts kan man ha förståelse för även om det i Vimlas fall är mer regel än undantag. Men bristen på information från Vimlas sida är oförlåtlig! Att försöka tiga ihjäl de uppenbara problemen man har inom organisationen inger inte förtroende.
Det är speciellt allvarligt när en operatör som Vimla som påstår sig vilja lyssna på medlemmarna negligerar kommunikationen på detta sätt!

Det finns väl alltid någon information att lämna. Jag utgår från att Vimla inte suttit overksamma och rullat tummarna sedan i december utan istället arbetat vidare på bytet av betalpartner. Varför inte ärligt redovisa vad som hänt och inte hänt under dessa månader och informera om var man ligger i processen?

Det tråkiga är att detta blivit ett tydligt mönster i allt vad Vimla företar sig. Man kan inte bara ha otur med processerna varje gång man ska göra något. Om man alltid misslyckas att leverera som utlovat så handlar det om bristande kompetens i det man håller på med.

Vimla har funnits på marknaden i fyra år. Under de första åren kunde man kanske ha överseende med att det var en ny organisation som behövde trimmas in. Men när man efter fyra år fortfarande inte visar några tecken på att kunna bemästra skutan så är det något som är allvarligt fel.

@CoffeeTears sa:

Ja det är klart man kan ha överseende med att de är försenat men att man är helt neutral och inte ger någon som helst update över så här lång tid är ju något de kan förbättra.
Sen att man kanske inte har något direkt svar är sin sak, men det är en annan 5a, så länge man iaf ger ett svar så är jag som kund nöjd.

@Fönstermarkisen

Hejsan!

På fakturorna från Klarna står det inte med, men du kan alltid se på Mitt Vimla om det är något som kostat extra på ditt abonnemang. Om du skickar ett PM/mail med ditt nummer eller kommer in i chatten kan vi lägga in så du får en betalningsspecifikation skickad till din mail varje månad där det framgår.


Som de andra i tråden skrivit så kommer vi byta betalningspartner under året och då kommer det vara tydligare på fakturorna.

@Isabelle_vimla


Men????? Ni skulle ju byta betalpartner under FÖRRA året? Varför skulle man tro på att det blir detta år? Det kan knappast bara vara jag som totalt förlorat förtroendet för era uttalanden.

Ja, det är intressant att konstatera hur tidpunkten glider och hur lite Vimla känner sig förpliktigade att stå vid sitt ord eller ens ge medlemmarna en vettig information och uppdatering om läget.

Först hette det att byte av betalpartner skulle ske i december 2017. Sedan meddelade @Viktor_Vimla att det blir försenat ett par månader och nu talar @Isabelle_vimla om att det ska ske "under året", alltså någon gång under 2018...

Och naturligtvis lämnar Vimla ingen riktig information om detta utan försöker låtsas som om det regnar...

Tyvärr känner vi igen mönstret från i stort sett alla tidigare Vimla-projekt. Varför blir det alltid så här???

Kan jag snälla få betalningsspecifikation för förra fakturan eftersom den var mycket dyrare 073******* - varken Vimla eller klarna har svarat @Isabelle_vimla


***Edit*** Tagit bort telefonnummer ***Edit***

@Jakob-Svensson


Om du ska räkna med att få nåt svar, så ska du använda dig av Vimlas chat. Den är öppen några timmar under helgfria vardagar.

@Jakob-Svensson

Ber om ursäkt att vi inte hunnit svara på ditt mail. För snabbare svar kan man alltid kika in i vår chatt som är öppen vardagar mellan 9-12 & 13-17.

Jag har svarat på ditt mail som du skickat.

Varför står det explicit moms 0 kr, vad jag förstår är tjänsten, som alla andra teletjänster, momspliktiga?

@Rickard-Jakbo

Om du vill kan jag lägga in så du får en betalningsspecifikation med moms på varje månad :)

@Isabelle_vimla

Jag skulle också vilja ha en betalningsspecifikation med moms.

Ja, gör det. Tack på föhand. Mvh Rickard

@Per-Anders-Hanson

@Rickard-Jakbo

Nu får ni det för kommande räkningar :)

@Isabelle_vimla

Tack!

@Isabelle_vimla

Jag skulle också vilja ha en betalningsspecifikation med moms.

@Dilipkumar-Bharatkumar-Patel

Inga problem, nu får du det i framtiden :)

Hej, det är något jag också önskar - en faktura som specificerar den period man betalar för.

@Isabelle_vimla

Hej! Jag önskar specificerad faktura för mitt abonnemang fr.o.m. 180101.

Hur kan min faktura för augusti 2018 bli 360:-? - för ett abonnemang med 25 GB data?

Användarnivå 4
Emblem +1

@Anders-Roth


Chatta med vimla istället imorgon då ett 25 GB abonnemang normalt kostar 200, men har du gjort några köp eller nåt för o komma upp i 360 kr?

Vad står det i "mitt vimla"?

Användarnivå 5
Emblem +20

@Anders-Roth Ola-Hermansson, nu kommer ni från och med kommande månad får fakturaspecifikationer till era mailadresser varje måna.

Jag rekomendererar dig @Anders-Roth att komma in till vår chatt så kan vi se över vad du debiterats för, specifikationerna du bad om från januari är utskickade till din mail så du bör få den inom kort 🙂

Svara