✅ Besvarat

Swedbank har problem

  • 1 February 2017
  • 33 svar
  • 126 visningar

Swedbank har problem. Det går inte att dra betalning från mitt Mastercard. Vad göra?

icon

Bästa svar av Kent Åman 3 February 2017, 09:43

Visa original

33 svar

Samma här! Det är dom där jä*la Swedbank som har strulat hela dagen. Jag loggade in på mina sidor här på Vimla och körde en ny betalning, och nu står det betalning pågår.. Jag vill INTE ha mitt konto pausat för att Swedbank strular!!! Hoppas att Vimla har överseende och att det inte drabbar oss kunder när det inte är vårt fel. @stasun

Har precis samma problem...står även här att betalningen pågår. 😒

Samma här också, har Swedbank och fick sms om att dragningen från mitt mastercard hade misslyckats, gick först in på swedbank där såg allt ut som det skulle (utan att pengarna dragits) sen in på vimla och registrerade samma kort igen , där det nu bara står "betalning pågår"


Vägrar använda klarna, så om det inte går att göra en vanlig inbetalning (ocr nummer) hoppas jag vimla kan reda ut detta med banken asap.

Har också samma. Först "betalning pågår" och nu "Swedbankmedger ej".

Håller på att starta abonnemang. Hur gör man nu?

Svar från Vimla support.

@stasun

Vimla support säger att ingenting pausas förrän efter 10 dagars försök att dra pengar, så det är nog lugnt 🙂 På 10 dagar bör ju Swedbank lyckas att lösa sina problem.. @stasun

@Kocken Fan tro´t, Jag litar inte ett smack på Swedbank....


Samma här fick sms att det inte gick att dra några pengar. Jag har nu betalt via klarna här på vimla betalning pågår står det nu.....hoppas kan man ju alltid göra att det funkar......mm

Jag har också problem. Jag fick mail och SMS från Vimla igår kväll om att min betalning inte gått igenom. Så vad gör jag nu - betalar manuellt, eller kommer Vimla att försöka dra pengarna en gång till? Jag har ingen lust att betala dubbelt.

Svar önskas från supporten.

Fortfarande problem med Swedbank. Startar nytt abonnemang, och är osäker på hur jag gör nu. Kommer Vimlar försöka dra igen?

Användarnivå 6
Emblem +5

Finns en blaffa på vimla.se som säger att man skall logga in på Mitt Vimla och trycka på betalaknappen om man har Swedbank och fått misslyckad betalning. Då gör ett nytt försök inom 48 timmar.


@Michael

Såg det, men det hjälper inte. Då måste man byta betalningsmedel, och det vill jag ju inte. Eller är det tänkt att man ska registrera om det man redan har?

Användarnivå 6
Emblem +5

@Kent-Åman bra fråga, men skulle inte förvåna mig om du måste byta till faktura, för att sedan byta tillbaka till kort. Vimlas betalflöde är ju allt annat än optimalt dessvärre.

Hmm testade ju igår med att bara regga om mitt redan registrerade mastercard, och efter det stod den som betalning pågår, Nu idag när jag loggar in står det likadant och jag kan alltså inte trycka på betala nu knappen för den kommer ju inte upp ?? Men inga pengar är ju dragna om jag kollar mitt bankkonto. ? hur avryter man en betalning pågår för att kunna göra om det och förhoppningsvis fungerar det nu??

Användarnivå 6
Emblem +5

@Antebellum det kan ta upptill 48 timmar efter du lagt in kortet på nytt innan ett försök att dra pengar görs. Sedan är jag osäker på om Swedbank fixat till sina system helt ännu, så har du otur kanske du får göra om det ännu en gång dessvärre.

Jag efterlyser ett svar från supporten de måste väl kunna klargöra den här frågan. Det beror ju inte på oss kunder utan på swedbank!

det står hos mig oxå betalning pågår

Jag ser ingen betala-knapp. Vart ska den finnas?

@NiklasO

Gå in på "mitt Vimla och klicka på betalningar så ska det komma upp. Det gör det hos mig iallafall.

@Kent-Åman

Tack. Jag har 4 nummer hos Vimla och såg inte knappen på två av kontona, antar att betalningen gick igenom där men jag fick klicka på Betala och ange kortuppgifter igen för två av våra nummer iaf.

Nej, nu vill jag ha hjälp! Jag gick in på "mitt vimla" och där stod det att jag har obetalda räkningar. Så jag klickade mig in på "betala" och betalade med Klarna. Det såg ut som att betalningen gick igenom, men sen när jag klickar mig vidare till menyn står det att jag har obetalade räkningar...

Har jag betalat eller har jag inte betalat??

Jag har Mastercard från Swedbank, så min betalning kunde inte göras. När jag gick in under Kontouppgifter/Byt kontokort/Ändra betalmetod fick jag upp en vit ruta i båda Firefox och Chrome, var tvungen att köra IE för att det skulle funka.

Jag fick dock inte upp nån betala-knapp där utan endast "Godkänn köp" vilket verkar ha gjort att det ändrats från kortbetalning till Autogiro. Jag bytte dock tillbaks till kort sen.

Jag har inte fått något meddelande om att betalning misslyckats och det står "betalning pågår" på de två konton jag kollade.

Antar att det bara är att avvakta då, eller? (ska kolla de två sista också - jag har tre abonnemang till barnen...)


Hade, som sagt, varit trevligt om någon från Vimla kunde ge ett konkret svar på detta!

@vattenkanna


För mig stod det också "betalning pågår" tolkade det som att betalningen inte lyckats, men så kanske det inte är. Jag har inte fått nåt sms den här månaden om att betalningen ska dras, vilket jag iofs brukar få annars.


Jo vore bra om nån Vimlaanställd kunde klargöra vad vad det innebär.

Användarnivå 6
Emblem +5

@TK1971 sa:

Nej, nu vill jag ha hjälp! Jag gick in på "mitt vimla" och där stod det att jag har obetalda räkningar. Så jag klickade mig in på "betala" och betalade med Klarna. Det såg ut som att betalningen gick igenom, men sen när jag klickar mig vidare till menyn står det att jag har obetalade räkningar...
Har jag betalat eller har jag inte betalat??

När du ändrat dröjer det upptill 48 timmar innan ett betalförsök görs alternativt faktura skickas ut som jag förstått der

Tillhör inte support men såhär löste det sig för mig: gå in på "Mitt Vimla" och klicka på betalningar. Klicka på Betala. Registrera om ert kort.

Då kommer det stå " betalning pågår". Pengarna kommer då att dras innom 48 timmar. Klarna tar också tid på sig. Tänk på också att när pengarna dras från ert konto,så tar det ytterligare en tid innan de är Vimla till hands


Svara