Blir riktigt besviken när jag ser att ni gått på Klarnas betalningssystem. Från superenkel betalning till obskyra faktureringsmetoder... varför??? Är ni inte medvetna om att Klarna har 180 ärenden på konsumentverket och är utredda av FI med anmärkning? Som om inte det vore nog är 95% av alla (1100) kommentarer på Eniro negativa:
http://gulasidorna.eniro.se/f/klarna:14930684?search_word=klarna#reviews
Vad jag vet sitter nu Vimla! på ett mångårigt avtal med årlig fast avgift som ni inte kan ta er ur. Ironiskt med tanke på att Vimlas affärsidé är den motsatta.... eller hur?!
Klarnas systemet med delbetalningar är som upplagt för att sätta resurssvaga i skuldfällor. Jag har personligen det gott ställt med lyckades ändå hamna i Klarna fällan 2 ggr:
Detta hände mig: Gjorde beställning på e-butik, valde VISA som betalningsform. Fick "Error", (pengar fanns på kontot) varför jag avlutade köpet. 3 dagar senare får jag mail att produkterna är skickade. Jag får efter 2 v påminnelse från Klarna med +60 kr påminnelsavgift, hot om inkasso och 10 dagars betalningsfrist från Klarna, (dvs kortast möjliga lagliga betalfrister). E-butiken säger att Klarna skickat en e-faktura, men jag hittar ingen på det datumet. Min slutsats blir att e-fakturan måste fastnat i spamfiltret.. något som uppenbarligen händer massa människor varje dag och som Klarna alltså tjänar 60 kr på för varje gång det händer. Smart affärsidé va?! Dessutom äger dom sitt eget inkassoföretag... bingo dubbelt upp!!!
Sedan dess handlar jag aldrig i en butik som är "Powered by Klarna".