Slipper man inte skitföretaget Klarna någonstans?!

  • 30 June 2016
  • 92 svar
  • 446 visningar


Visa första inlägg

92 svar

Användarnivå 5
Emblem +1

Toppen! 🙂 Om man har lagt in ett nytt kort när man har obetalda fakturor så kommer de dras automatiskt från kortet. :)

@Viktor
Inom vilken tid? Det har inte dragits/reserverats några pengar från kontot ännu .

När kom Klarna in i bilden???

 

Ansluter mig till skaran som motsätter sig, och tänker inte försöka rekrytera fler vänner så länge Klarna är inblandat. Stort minus i min bok. Trodde jag skulle stanna med er ett bra tag framöver, men nu känns det inte alls så självklart längre.

Dåligt med respons från Vimla, verkar lägga locket på trots att det knorras en del angående Klarna... Trodde ni var angelägna om att behålla de som har valt Vimla... Jag är väldigt nöjd med er som operatör när det gäller själva abonnemanget men gillar inte att Klarna har blivit inblandade...
Kan inte annat än hålla med, det var kanon i början men när klarna kom in i bilden har det varit krångel varje månad med betalning, synd då vimla är guld förövrigt.

Så jävla dumsnålt o lägga ut faktura behandlingen till det sämsta röretag jag stött på(antagligen billigast) Och sen skylla på att dem inte har nåt eget fakturerings system.Det gick ju innan,Om inte annat fixa det då! Det är 2016 o vimla är det enda stället som inte tar emot ens pengar på nåt annat sätt än via klarna där man inte kan kolla eller byta kortuppgifter.Bytte nyss kort,går inte byta! Får lov o byta operatör istället.Smart affärside  INTE!

Håller med Vilmla borde ha eget fakturerings system.

Håller med Vilmla borde ha eget fakturerings system.

Bästa hade varit om betalfunktionen för kort varit kvar hos förra aktören och att endast ha klarna för de som vill ha fakturor.

 

Den lösningen bör väl inte vara omöjlg att ordna?

Användarnivå 6

Tekniskt kan det inte vara omöjligt men det blir säkert dyrare än att bara ha en leverantör. Kan också vara så att Klarnas bud baserades på att de skulle få hela klabbet.

@Viktor När vi diskuterade min kompis abonnemang och problemen med kortbytet (mitt kort) som inte gick igenom så sa du att det drogs automatiskt när vi äntligen fick rätt med kortet. Nu har min kompis fått en faktura från Klarna med ett tillägg på 60kr. Detta är just vad Klarna vill och är bra på, inget annat!

 

Vi bryr oss inte om pengarna, men att vi skall vara involverade i Klarnas fjanterier är inget vi vill, nu blir det att flytta abonnemangen med det snaraste!

 

Ha en fortsatt bra dag!

 

 

 

 

Användarnivå 6
Emblem +5

@johan påminnelseavgifter i samband med kortbetalningar skulle väl aldrig kunna uppstå? Klarna verkar köra business as usual med andra ord.

 

Själv blev jag imponerad här om dagen av Klarnas nya checkout på en annan sajt där jag fick välja betalmetod INNAN jag lade själva ordern. Dvs mellansteget Faktura > Betalkort var borttaget utan man kunde välja direkt betalmetod och slippa blanda in faktura ö.h.t.

 

Men med inlägg som ovan så verkar Klarna trots kortbetalning hitta på saker för att ta ut extra avgifter från kunderna. Jag föreslår att ni tar fram en FAQ kring betalningarna och då Klarna. På denna bör frågor som "vad händer om kortbetalningen nekas?, "Mitt abonnemang har spärrats, hur får jag igång den" och "Jag har fått en påminnelseavgift, varför?" finnas med.

 

En annan fråga som jag hade en diskussion med en vän om är huruvida Vimla uppfyller lagen om kvitton/faktura. Som jag förstått det så saknas dessa underlag sedan Klarna tog över för bland annat betalkort. Nu är jag inte helt insatt i detta, men det borde ni kanske dubbelkolla med någon som är. Att inte lämna vettiga underlag är ju inte optimalt för någon part.

Användarnivå 6
@Michael, bra idé med uppdaterad FAQ. Prio måste dock vara att få klarhet i hur Klarna agerar och hur de ska agera. Det verkar inte som om Vimla och Klarna är överens om hur avtalet ska tolkas.

Som tidigare så efterlyser jag också bättre kommunikation om detta till medlemmarna. @Nils, några kommentarer här?
Användarnivå 5
Emblem +4

Jag har skrivit ett lååångt blogginlägg som berör Klarna och allting därikring, läs det gärna här: https://forumet.vimla.se/t5/Blogg/bg-p/blogg

Vilket SKRÄP katten har dragit in,slutar ni inte med KLARNA så blir det nåt annat@FredrikE

@Petter

Länken funkar inte, vare sig man klickar på den eller klistrar in den i en webläsare.

Användarnivå 6
Emblem +6

@Borjeg https://forumet.vimla.se/topic/1733/en-hektisk-som...

Svara