Påminnelseavgift trots autogiro

  • 15 August 2019
  • 11 svar
  • 48 visningar

Aktiverade mitt autogiro 24/7.

Nu fick jag en påminnelseavgift för en faktura som förföll 28/7 (#4926131). Hur är det möjligt? Vänligen ta bort den påminnelseavgiften. Annars säger jag upp abonnemanget. Orkar inte med mer strul nu.



11 svar

Samma problem för mig.

Upptäckte samma sak! Förstår ingenting. Allt fungerade perfekt när ni använde Klarna. Att ni byter ska INTE drabba oss kunder. I förra månaden fick jag till min förvåning en varning om att betalningen inte var gjord. Då förstod jag tillslut att mitt autogiro via Klarna hade avslutas pga av ert byte. Jag la då in om autogiro hos Bilogram istället - men uppenbarligen har det fungerat!

När sådant händer är det skitjobbigt att ni är ett företag "under jorden" som är så svårt att komma i kontakt med. Nej, så här kan det inte gå till om ni är rädda om era kunder.


Användarnivå 6
Emblem +54

Hejsan!

Det jag misstänker har hänt är att ni aktiverat autogirot på junifakturan efter det att julifakturan skapats och därför har inte autogirot kopplats. Augustibetalningen kommer däremot dras via autogiro men just juli behöver betalas in manuellt.

Mvh Emil

Det här har hänr mig också! Hur kollar jag att autogiro är aktiverat så att det inte händer nästa månad också?

Det är samma här fått påminnelseavgift på min sons abonnemang trots att autogiro är kopplat. V.v och ta bort påminnelseavgift på 60kr. Det är inte vi som gjort fel

Vi har också drabbats på mina pojkars abonnemang! Trist att kunden har "fel" när det inte är autogirot som flyttats över när ni som företag har bytt från Klarna till Billogram. Detta kostar oss 4x60 kr. Inte kul! Vad behöver göras för att detta inte ska hända igen? Mitt eget abonnemang är tydligen på autogiro... /Heléne

Jag kontaktade kundservice via chat. De hörde av sig en dag senare och sa att de tar bort påminnelseavgiften.

Så hör av er till dom för att få rätt!

Användarnivå 6
Emblem +54

Har ni fått påminnelse fast ni inte borde fått det vill jag att ni kommer in i chatten på vimla.se/support så kan vi kika på varför påminnelsen uppkommit.

Mvh Emil

Varför hänvisar ni till chatten när ni ändå inte tänker svara där heller?

Skickade mail till hej-adressen i torsdags 15 aug = inget svar

Skickade förfrågan igår via chatten igår 19 aug = inget svar

Stod i chatten på köplats nr 1 i över en timme idag den 20 aug innan jag blev utkastad..... och fick ett nytt ärendenr.

Nu har jag 3 st ärendenummer som är obesvarade av Er!

Ditt ärendenummer: #641788

Ditt ärendenummer: #641422

Ditt ärendenummer: #638238

@Johan-Fredrik-Markus-Lindström177 sa:

Varför hänvisar ni till chatten när ni ändå inte tänker svara där heller?
Skickade mail till hej-adressen i torsdags 15 aug = inget svar
Skickade förfrågan igår via chatten igår 19 aug = inget svar
Stod i chatten på köplats nr 1 i över en timme idag den 20 aug innan jag blev utkastad..... och fick ett nytt ärendenr.
Nu har jag 3 st ärendenummer som är obesvarade av Er!
Ditt ärendenummer: #641788
Ditt ärendenummer: #641422
Ditt ärendenummer: #638238

Det är Vimlas support i ett nötskal...

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Johan-Fredrik-Markus-Lindström177,

Jag får be om ursäkt för att vi dröjt med svar på dina mail. Jag ser att du varit i kontakt med min kollega Linnea i chatten och fått hjälp att reda ut vad som hänt nu! :)

Mvh Emil

Svara