Onormalt hög faktura

  • 3 October 2019
  • 10 svar
  • 4 visningar

Fick min senaste faktura , upptaget dubbel abonnemangsavgift för oktober samt även dragits för september o november... hur är det möjligt att min faktura som normalt ligger på max 350 helt plötsligt blir över 1200kr !!! Mejlat men inte fått svar


10 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

@Anna-Sofia-Karsten

Helt riktigt så ser denna faktura för hög ut. Jag har även hittat felet och korrigerat detta åt dig. Mer info kommer i mitt svar på mailet du skickat 🙂


Alex

Det hände mig också i september! Jag har också mailat men tror inte jag har fått något svar. Måste dubbelkolla det!

1300kr drogs 1. September. 25. September mailade jag dem när jag märkte att det hade hänt. Har ej fått svar.

Användarnivå 6
Emblem +54

Tjenare @Michael-Krum-Hansen,

Jag har nu svarat på ditt mail gällande dragningen så det är bara att skicka mig ett svar där på hur du vill göra! :)

Mvh Emil

Samma sak för mig för september med dubbel betalning. Mailat utan svar...

Osnyggt.

Samma sak för mig här, ska betala 150kr / månad inkl. tipsrabatter, men har fått en räkning denna månad på 598kr som de senare korrigerade till 250kr, det är alltså fortfarande fel?


Förstår inte hur detta kan gå till.


Väldigt missnöjd.

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej @Axel-Södergård och @Fredrik-Tjerneld

Just nu har vi längre svarstider på grund av vår backlog som vi jobbar med att få ner. Jag rekommenderbara att ni hör av er till vår chatt så får ni snabbast svar och hjälp med era funderingar kring era betalningar.

Mvh

Detta har varit ett återkommande problem för mig den senaste tiden. Efter tipsrabatt är min månadskostnad 90 kr, men när jag för några veckor sedan kollade kommande betalningar hade den höjts till 348 kr. Jag lyckades efter lång väntetid i chattkön komma fram och man justerade beloppet, men efter ett par dagar hade beloppet höjts till 510 kr. Chattade på nytt och fick justerat beloppet men efter ytterligare några dagar hade beloppet höjts till 670 kr. Jag är ju inte är ensam om att ha dessa problem, så uppenbarligen har Vimla stora problem med sitt fatureringssytem. Så i morgon får jag offra några timmar för att ånyo chatta. För mig som är pensionär går det väl an, men för den som jobbar dagtid verkar det svårt då chatten endast är öppen 9-16 vardagar.

@Sten-Gustav-Kent-Johansson

Dessutom lär jag ha 371 GB sparade. Detta om något visar ju att deras system har kraschat fullständigt.



Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Sten-Gustav-Kent-Johansson,

Det verkar som att du råkat uppgradera abonnemanget dubbelt vilket gjort att fakturan blivit till det dubbla.

Jag har nu korrigerat fakturan och på grund av att problemet återkommit valt att även bjuda på uppgraderingen!

Det du ska betala nu är alltså ordinarie månadskostnad och inget mer. Ändringen borde synas på Mitt Vimla inom kort!

Mvh Emil

Svara