Något gick fel med din betalning

  • 2 August 2018
  • 13 svar
  • 83 visningar

Både jag och min sambo fick detta meddelande igår kväll. Vi har olika banker, men betalar via Klarna båda två och där finns ingen faktura. Är det något som krånglar just nu?


13 svar

Halloj. Jag fick samma meddelande. Då har jag betalat senaste fakturan via Klarna utan bekymmer.

Flickvännen har Telenor och har haft samma problem.

Användarnivå 6
Emblem +6

@Mattias-Carlsson Kolla gärna i forumet innan, det finns gott om trådar gällande detta. Läs inlägget om månadens betalning där finns all information. https://forumet.vimla.se/topic/2991/bra-att-veta-om-augusti-betalningen

@MikaelE

Givetvis läst det. Problemet är ju att vi får detta meddelande TROTS att det i inlägget du refererar till står att vi endast skall få det meddelandet om nåt är fel. Det står också att det isåfall är fel hos Klarna eller att summan som skall betalas överskrider 300.

Nu är det inte fel hos Klarna och enligt Vimla är min kommande betalning på under 300. Då är det ju rimligt att Vimla kollar upp varför detta meddelande gått ut ändå.

Användarnivå 6
Emblem +6

@Jkampe Då förmodar jag att du läst även denna: https://support.vimla.se/articles/article/anledningar-till-att-en-betalning-nekas Du kan nekas från klarna även om beloppet inte är över 300 kr om du betalar med autogiro eller faktura.

Det stämmer, ja.

@Jkampe

Hejsan!

När jag kikar på ditt abonnemang kan jag se att du precis uppdaterat din adress på Mitt Vimla, alltså kunde Klarna inte skicka en faktura då adressen inte stämde vid månadsskiftet. Om du uppdaterar betalmetoden på Mitt Vimla nu så ska det inte vara några problem :)

@Mattias-Carlsson

Hej Mattias!
Jag kan inte se varför Klarnas automatiska system nekade fakturan denna månad, men jag ser att du uppdaterat betalmetoden så fakturan kommit nu, vad bra!

Hej Isabelle.


Nu har jag fått ett sms om att min faktura är obetald. Jag har pratat med Klarna och de har inte fått någon faktura från er. Hur löser vi detta?

Allt gott

@Isabelle_vimla


@Jkampe

På vimla.se/nekadbetalning kan du se de vanligaste anledningarna till att en betalning misslyckats, och på vimla.se/betalmetod finns en guide för hur du uppdaterar betalmetoden så ett nytt försök görs :)

Så om du inte fått fakturan är det bara att logga in och uppdatera betalmetoden.

Men det har jag ju gjort för evigheter sedan och det funkar fortfarande inte?

@Jkampe


Jag kan inte se att du uppdaterat betalmetoden på ditt abonnemang, däremot så är adressen uppdaterad. Vad händer när du försöker uppdatera betalmetoden? Får du något felmeddelande?

Nä, den säger att det är klart. Men jag har provat nu igen. Är det någon skillnad?

@Jkampe

Japp, nu vart betalmetoden uppdaterad!

Ha lite koll på mailen om du får en faktura för denna betalning, annars dras det automatiskt :)

Svara