Mitt barns abonnemang

  • 28 September 2019
  • 9 svar
  • 34 visningar

Hej, min dotters (15 år) abonnemang står på mig, men fakturan går till hennes mail, och jag kan inte se den i min app, på Mitt Vimla. Det har blivit flera förseningsavgifter eftersom hon sällan läser mail. Jag vill ha kontroll över hennes abonnemang. Hur kan ni hjälpa mig med det?


9 svar

Användarnivå 6
Emblem +6

@Elisabet-Linge-Bergman Det enklaste sättet du kan lösa det på är och ställa in att fakturan kommer till din e-post, det kan du göra under kontouppgifter på din dotters mitt vimla. Med bytet till billogram för fakturor går det och ha en separat adress för fakturautskick. Du kan också ställa in att betala med kort, det ska inte vara något som hindrar att du anger ditt kort som betalningen ska ske från.

Jag har lagt in min mailadress på hennes Vimla, med fakturorna kommer inte fram. Hur kan ni hjälpa mig?

Två saker:

1. Jag vill gå in på min dotters Vimla för att kontrollera att min e-post ligger där för att fakturorna ska skickas dit (OBS: detta har jag redan ändrat en gång, men fakturorna kommer inte till min e-post!). Dock har vi glömt hennes lösenord för att logga in, och jag har nu via knappen på er hemsida två ggr begärt att ett nytt ska skickas till hennes e-mail. MEN - det kommer aldrig något mail! Vad ska jag göra?!

2. Hon är nu utomlands och har ingen täckning så hon kan inte ringa. Beror det på en inställning på hennes abonnemang? Jag behöver ändra den snarast! Och alltså gå in på hennes Vimla (se ovan).

Jag hoppas att jag kan få hjälp med detta så fort som möjligt!

@MikaelE

Användarnivå 6
Emblem +1

@Elisabet-Linge-Bergman Kolla att det inte hamnat i skräpposten

Användarnivå 6
Emblem +1

Av nyfikenhet kollade jag nu att funktionen för återställning av lösenord fungerade, och det gjorde den för mig i alla fall. E-posten kom nästan direkt. SÅ det borde den göra även för din dotter.

Det kanske fungerar för dig, men inte för mig. Jag är inne i hennes e-post just nu, och det har inte kommit något, inte heller till skräpposten. Jag har för säkerhets skull också skickat ett testmail från min egen mail till hennes, och det fungerar utan problem.

Vad ska jag göra? Eller, vad ska ni göra för att hjälpa mig?


Dessutom - det går inte att ändra namn i min profil, det är gråmarkerat och går inte att klicka på.

Tyvärr börjar jag bli - väldigt - irriterad på flera av era funktioner :(

Användarnivå 6
Emblem +1

@Elisabet-Linge-Bergman Usch vad trist! Tyvärr är väl risken stor att du inte får någon hjälp förrän på måndag då Vimlas kundtjänst inte jbbar på helgen. Vi sm skriver här och inte har "Vimla" efter namnet är alltså INTE anställda av Vimla uan alldeles vanliga användare.

Åh, mitt fel, nu ser jag att det är allmänt forum, apologies

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej @Elisabet

Om möjligt kom gärna in till vår chatt eller skicka ett mail till hej@vimla.se och pinga mig här sedan så kan jag se över vilken mail som är registrerad med abonnemanget då den ni försöker logga in med/få lösenordslänk till antagligen inte är det.

Din mail som du har registrerad till din forumanvändare ligger registrerat till ett abonnemang hos oss men jag vet ej om detta är ditt eller din dotters. Är det din dotters så är utlands-och betalsamtal aktiverat så be dottern testa manuellt söka operatör samt låsa till 3G nätet så bör det fungera!

Mvh



Svara