Min faktura blev väldig hög

  • 2 August 2018
  • 5 svar
  • 0 visningar

Hej,


Jag uppgraderade till 100 gb, men fick en faktura på 683 sek för juli, hur kan den ha blivit så hög?


5 svar

@Dan-Sjöstrand

Hej Dan!
När du uppgraderar ditt abonnemang kommer datan igång direkt och kostnaden för mellanskillnaden av de två abonnemangen läggs på kommande räkning, eftersom att vi har förskottsbetalning av abonnemangen.
På denna räkning betalar du alltså för abonnemanget med 100GB data + 338:- för den data du fick extra i juli månad.

@Isabelle_vimla

Antar att du menar 333kr och inte 338kr (683-350= 333kr). Får inte ihop hur han kan behöva betala 333kr för föregående månad, minsta abonnemanget kostar 100kr och om han sedan uppgraderar till 100GB bör kostnaden bli 250kr om han betalar fullt pris.

Visst, det finns olika specialscenarion där han köpt saker via sms/samtal/faktura eller att han ringt utomlandssamtal som kostnaden kan bli 333kr men det är inget ni berättar något om. Enbart kostnaden för att uppgradera abonnemanget från minsta abonnemanget till största abonnemanget borde inte kunna bli 333kr.

@Spotify

Det stämmer att det ligger lite andra specialare där, som jag inte ville gå in på på öppet forum, men @Dan-Sjöstrand är välkommen att skicka ett PM för vidare info :)

@Isabelle_vimla

Visst, jag respekterar att ni inte borde skriva vad han köpt, men det blir konstigt när du ger honom felaktig information också.

@Spotify

Verkar som att semesterhjärnan kickade in där med alla siffror. Oavsett är Dan välkommen att skicka ett PM så kan vi gå in närmare på detaljerna där :)

Svara