Kreditupplysning

  • 14 April 2020
  • 1 svar
  • 166 visningar

Det finns två abonnemang som faktureras under en person. Kreditupplysningar kommer hela tiden dock, kanske för att den ena personen inte har ett jobb just nu. Hans abonnemang betalas av henne men står under hans uppgifter. Hur går man tillväga för att slippa få kreditupplysningar genom brevinkastet? Måste hon som redan betalar båda, öppna ett nytt abonnemang med sitt personnummer?


1 svar

Användarnivå 7

Hej @Allen-Vrabac,

För att kunna ger ett mer exakt svar på detta skulle jag behöva de telefonnummer de gäller. Dem kan du skicka till mig via PM för att slippa lämna ut personuppgifterna här i forumet. Du kan skicka mig PM genom att klicka på mitt användarnamn, och sedan på Skicka PM-knappen när du kommit till min profilsida.

Vi brukar göra en kreditupplysning på den som står på abonnemanget när Utlands-/Betaltjänster aktiveras i Mitt Vimla. Detta tjänst ska vara aktiverat för att kunna göra utlandssamtal, använda betaltjänster i din mobil och surfa i utlandet. Kreditupplysningen görs när tjänsten aktiveras för första gången, eller om en tidigare kreditupplysning har föråldrats eller saknas på abonnemanget. En kreditupplysning görs för varje abonnemang när tjänsten blir aktiverad även om det är samma person som står på flera abonnemang.

Svara