Klarna klarar inte betalning med bank-id på fil

  • 9 augusti 2018
  • 5 svar
  • 178 visningar

Har varit kund i bara några månader och har egentligen inget med själva tjänsten att klaga på, men Klarna och betalningarna gör mig väldigt irriterad. De klarar inte av att man sköter betalningar med annat än mobilt bank-id, vilket jag inte vill använda. De påstår att det går med vanligt bank-id, men det funkar bara för att logga in på deras kundsida, inte för betalningar.

Jag kan inte lägga in bankkort för betalning heller, för då måste jag ha mobilt bank-id. Så varje månad måste jag sitta och kopiera över rad för rad från deras faktura till min internetbank. Jag börjar tröttna.

Eftersom jag som enskild konsument inte får någon större reaktion än en axelryckning från dem; skulle Vimla kunna påtala problemet också, så kanske den "ljudförstärkningen" får Klarna att reagera och åtgärda problemet?


5 svar

@Stella-Lindblom


Hej Stella!

Jag förstår att det känns frustrerande när du inte kan använad bankid på fil. Du ska dock kunna köra kortbetalning utan att godkänna med bankid, då behöver du bara skriva in dina kortuppgifter. Du kan kika på vår guide på vimla.se/betalmetod för hur du lägger till kortet.


Under året kommer vi byta betalningspartner och då kommer du kunna ansöka om autogiro direkt via din bank som vanligt :)

@Isabelle_vimla

Då får jag stå ut och hoppas på snabb förändring, för i appen kan jag inte göra någonting. Bilden i beskrivningen stämmer inte med vad jag ser. Det finns inga val för kort od.

@Isabelle_vimla

Det här är allt jag ser, både i mobilappen och i min profil på vimlas hemsida.

@Stella-Lindblom

Klicka på "godkänn köp" så borde du få det att fungera. I nästa steg kan man byta betalmetod till kort.

@Stella-Lindblom

Som Spotify säger så bör du kunna byta betalmetod i nästa steg. Annars kan du testa i en annan webbläsare/inkognitoläge på mitt.vimla.se

Ibland kan man ha en adblocker igång som blockerar innehållet i Klarna-rutan.

Svara