Hur blir man av med klåparna Klarna?

  • 11 June 2016
  • 14 svar
  • 73 visningar

Hur byter man bort Klarna till annat betalningssätt. Jag förstår inte hur ni vill samarbeta med ett bolag som satt i system att skicka ut påminnelser och indrivningar innan de ens skickat fakturan (alternativt skickad den till en email som aldrig läses och sedan följa upp med en pappersfaktura med påminnelseavgift). De är riktigt usla!

 


14 svar

Du får fakturan till den e-postadress du angivit, så var det för mig. Inga problem. Fick dessutom ett vänligt tackbrev(mail) när betalningen var gjord. Skyll inte på Klarna, har du angivit en mail-adress är det ju givet att du måste kolla av den med jämna mellenrum. 

 

                               Mvh Lars

Användarnivå 6
Emblem +5
Varför inte bara använda autogiro eller för den delen kortbetalning? Då slipper man risken med indrivning och påminnelser när man inte betalar i tid.
Användarnivå 4
Emblem +1

 


Michael skrev:
Varför inte bara använda autogiro eller för den delen kortbetalning? Då slipper man risken med indrivning och påminnelser när man inte betalar i tid.

Betalar man inte i tid så är det ju självfallet att en påminnelse skickas ut. 

Jag har mitt via klarna autogiro, har inga problem. Jag kollar även mailen minst 2 gånger om dagen. 

Användarnivå 5
Emblem +4

Välkommen till forumet @Bamsefar! Tråkigt att höra om dina negativa upplevelse med Klarna. 

 

Alla fakturor skickas ut via mail någon av de första dagarna i månaden och man har sedan 14 dagar på sig att betala. Skickade Klarna ut inkasso eller påminnelse innan de 14 dagarna gått? 

 

Ifall man väljer faktura som betalsätt är det viktigt att man kontaktar oss eller Klarna ifall man inte fått fakturan så att vi kan skicka den igen, då pengarna inte dras automatiskt som med autogiro eller kort. Mitt tips är som de andra skriver at skaffa autogiro eller betalkort för att automatisera processen och minska risken att du missar en betalning :) 

 

 

Håller fullständigt med Bamsefar. Klarna är ett blufföretag som satt obskyra betalningssystem i system. Deras e-fakturor hamnar i de flesta spamfilter. Efter 10 dagar kommer istället en "påminnelse" med påminnselsavgift på 60 kr + hot om inkasso till deras eget indrivningsföretag Segoria.

 

Efter att detta hänt mig 2 ggr undviker jag varje e-handel som är "Powered by Klarna". De utreddes av FI och fick anmärkning. Ta även en titt på kundomdömmen här:

 

http://gulasidorna.eniro.se/f/klarna:14930684?search_word=klarna#reviews

 

Jag kan gissa att Vimla nu är omedvetna om att de sitter på ett 5 årigt avtal med årlig fast avgift. Ganska ironiskt eftersom Vilmas affärsidé varit motsatsen? Snart är det vi Vilma kunder som får betala för detta.

 

Jag tycker samma som dig klarna är klåparna dom har nu fixa så jag spärra tack av klarna och få hjälp av vimla få man inte så mycke..

Så irriterande...ingen svarar på frågan utan bara kommer med massa om hur man borde använda klarna... jag vill inte heller ha klarna...vill veta hur jag blir av d´med det!

Man blir inte av med Klarna förrän Vimla byter betalningspartner som de skall göra framledes. @LaPatita

@LaPatita

Enda sättet är att byta operatör, tyvärr. Vimla tycks ha bitit sig fast i Klarna. Vi har flera abonnemang hos olika operatörer. Så länge Vimla inte klarar av att lösa allt trassel, har vi abonnemanget här pausat.

Efter tre månaders fördröjning gällande bytet av betaltjänstleverantör tycker man det hade varit trevligt ifall Vimla kom med en liten update!

Vimla har mycket bra produkt men uruselt betalningssystem via Klarna. Jag vill inte betala via Klarna. Vimla, ge mig ett alternativ nu!

Kan hålla med de som vill byta bort Klarna, råkade betala en faktura två gånger och åkte då på en avgift för att få pengarna tillbaka.

Sköter man sina betalningar verkar det dock flyta på bra, i alla fall för oss.

När man inte blivit avstängd pga Klarna, så funkar det ju faktiskt att ringa messa och surfa. Det är Telenors förtjänst. Men sen är allt annat som har med Vimla att göra en katastrofal röra. Och hittills en massa tomma löften.

Kanske det är dags för oss kunder att rösta med fötterna?

Jag håller med! Vimla behöver tillhandahålla alternativ till Klarna. Jag har personligen aldrig haft problem med Klarna, men med eget inkassobolag (Segoria) och oetiska metoder har de gett avsmak. De skärpte sig för några år sedan; Detta efter massiv kritik. Men aversionen sitter kvar. Av ren princip brukar jag, när så är möjligt, välja andra betalningsalternativ än Klarna.

Svara