Fakturaspecifikation - otydlighet

  • 4 November 2017
  • 20 svar
  • 57 visningar

Hej!
Blir inte klok varför fakturans belopp ibland är högre och ibland lägre?! Tecknade ett abonnemang med 10Gb surf, fria samtal och fria SMS/MMS som skulle kosta 260 kronor per månad. Ibland är fakturan på 260 kronor, ibland på 320 och ibland 360 typ. Grejen är att jag inte kan se vad det är som gör att jag måste betala mer då och då. Har aldrig överskridit datataket t.ex.

Önskar specifikation på fakturorna! Eller finns det någon som kan ge svar på sak varför det blir på detta viset?


20 svar

Användarnivå 6
Emblem +1

Ingen aning m varför det blivit så för dig (jobbar inte på Vimla), men inne på Mitt Vimla kan man i alla fall se vad man betalar för innan man betalar. Vad gäller historiska fakturor vet jag inte. Jag som betalar via kort (inte faktura) verkar inte kunna se gamla specifikationer, men betalar man via Klarna borde det ju finnas.

Kan det vara någon form av förseningsavgifter eller liknande? För säkerhets skulle kan du, om du vill, avaktivera betalsamtal/utland så kan det i alla fall inte tillkomma något den vägen.

Låter konstigt, om du maxar surfen till 22GB och väljer fria samtal skulle det kosta dig 300kr (helt utan tipsrabatter). Vimla tar inte ut någon avgift för fakturor. Så antingen är det förseningsavgifter, användning utanför EU eller att du betalar för något via sms/samtal (aldrig testat det, men antar att det är möjligt?). Det skulle även kunna vara något fel från Vimlas sida.

Hittar absolut ingen komplett specifikation här på Vimla eller Klarna. Hitta dock bara hur mycket data man har förbrukat och hur mycket man har ringt och SMS:at. Drog iväg ett mail till supporten/kundtjänsten så får vi se vad de säger.

Användarnivå 6

@Bengt-Rosling

Du hittar specifikationen under fliken betalning. Men supporten kommer säkert redan ut det åt dig. Är något fel med du ju ändå vända dig dit.

@mlo


Jo, det ser jag. Men för stunden vill jag se specifikationen för senaste betalningen t.ex, den som är på just 360 kronor. Men det går inte, det går bara att se specifikationen för kommande betalning. Och nä, supporten har inte återkommit om det ännu.

Angående otydliga fakturor . Har fått mail från Vimla att betalningen via klarna avvisats vilket förvånar mig . Betalda 17/10 samt 13/10 och fått svaret från Klarna : Tack för din betalning.

Mailet från Vimla säger nu att våra ab kommer att pausas .

Klarna som har öppet idag var som att prata med en totalt okunnig/ ointresserad kundtjänstmedarbetare . Någon annan som fått sådant här mail trots att betalning skett . Klat´rna i sig är skäl nog att byta operatör

Användarnivå 6

@Bengt-Rosling

Fattar. Nä, det går ju inte att se gamla specifikationer, det är ett problem, helt klart. Vimla brukar inte vara särskilt snabba på att svara på mail. Har du bråttom så försök med chatten under kontorstider, annars får du svar förr eller senare.


@ulfen, du vet väl att Vimla är på väg att byta betalpartner? Håll ut så slipper du Klarna snart.

@ulfen

Samma sak har för min mamma. Avvisad faktura från Klarna och pausat abonnemang. Förutsätter att Vimla tar tag i det imorgon. Hon har inte betalat för sent utan det verkar vara novemberfakturan som Klarna inte tagit emot. Alltid är det något strul när Klarna är inblandat. 😡

Jag har betalat med kort ända sedan starten. Det har aldrig funnits nån specifikation på betalda räkningar, vare sig hos Vimla eller Klarna.

Jag har via min Internetbank kvittens på att båda ab är betalda 17/10 och 13/10 Har fått mail tillbaka som tackar för min betalning så jag kan inte fatta varför Vimla skall pausa våra telefonab enligt mailutskick Vid min kontakt idag med Klarna verifierar dom att betalning skett . Har mailat Vimla men tar upp det med dom i morgon via chatten . @Brianna

Nya sidan är snygg men jag saknar väsentlig info under sidan betalningar. Man ser ju kostnaden klart MEN det finns ingen knytning till mitt namn eller till mitt mobilnummer. Detta syntes tydligt på den "gamla" sidan vilket var bra då man kunde printa ut en tydlig bild och sätta i bokföringen. Som det är nu finns det ingen som helst knytning till mig eller mitt nummer åtminstonde inte vad jag kunnat hitta. Jag betalar med kort, går det att få en faktura/spec på något sätt då ?

Mvh

Clas

Idag måndag chattade jag med Vimla och efter det ändrade jag till kortbetalning . Idag på em får jag mail igen som talar om att våra telefoner skall pausas på grund av utebliven betalning. Inte särskilt förtroendeingivande företag tycker jag Täckning och ringa med Vimla går bra men i övrigt svammel

@Brianna

Användarnivå 6
Emblem +1

@ulfen Ja, tyvärr är det där med betalning ett stort sorgebarn hos Vimla! Hoppas det blir bättre när man byter betalparter. Klarna har det inte funkat bra med alls! Jag har avstått från att rekommendera Vimla till flera av mina vänner just för Klarnas skull.

@Asawi

Så har det blivit för oss i familjen också. Vi rekommenderar inte längre Vimla just pga problem med Klarna. Dessutom har två familjemedlemmar porterat till Fello och jag själv har pausat ett abonnemang tills jag ser att det fungerar tillfredsställande.

Det känns som Vimla inte tagit de negativa effekterna helt på allvar. Vi abonnenter har ju tidigare varit de bästa ambassadörerna, men nu är jag inte säker på att det är så längre.

Ja det blir väl att Vimla på men tålamodet tryter lite grand Kanske skulle Vimla byta namn till svamla @Asawi

Jag har chattat med dom idag igen men inget besked , ingen förklaring och nu har dom bytt till faktura igen . Mitt svar var att dom får lösa detta idag annars byter jag operatör Trött på allt strul nu

@ulfen

Användarnivå 6
Emblem +5

@ulfen sa:

Jag har chattat med dom idag igen men inget besked , ingen förklaring och nu har dom bytt till faktura igen . Mitt svar var att dom får lösa detta idag annars byter jag operatör Trött på allt strul nu
@ulfen

Jag skulle ha is i magen! Vimla kommer byta betalpartner från Klarna när som helst (är sagt i slutet av 2017). Så redan nästa eller näst nästa betalning så borde Klarna vara borta från leken.

@Michael

Men att inte få en specificerad räkning som man vet vad man betalar för är ju under all kritik. Skulle ju finnas redan från första början! Bör ju heller inte ha med Klarna att göra.

Användarnivå 6
Emblem +5

@Bengt-Rosling jag vill minnas att man kan få en specificerad räkning varje månad automatiskt till sin mejl med moms och andra detaljer ifall man kontaktar Vimla. Och den möjligheten har funnits sedan Vimla gick över till Klarna.

Innan kunde man ju se sina fakturor på Mitt Vimla, men i samband med att man gick över till Klarna så försvann den möjligheten. Förhoppningsvis kommer "fakturorna" tillbaka till Mina Sidor nu när man byter från Klarna.

@Michael Under det år som jag varit kund så har jag på båda våra ab haft faktura från Klarna som kommit som ett brev på posten så att säga . Har väl inte fått något bra svar från Vimla heller varför detta inte fungerade nu . Under 2 dagar nu kunde jag inte logga in på mina sidor heller Igår kom det igång igen .

Det fungerar bättre att ring med Vimla än att kontakta dom och få godtagbara svar

Svara