Byte av betalkort

  • 26 October 2018
  • 10 svar
  • 65 visningar

Hur går man till väga för att byta betalkort. Har fått ett nytt från min bank då det gamla fungerar dåligt.

Borde ju vara lätt att göra själv i appen men jag hittar inte någon möjlighet.

Ulf


10 svar

Kanske du hittar något matnyttigt på denna sida:

https://support.vimla.se/articles/article/hur-byte...

Användarnivå 6
Emblem +6

@Ulf-Bäcklund Det var inga problem för mig att i appen byta till ett av mina andra kort.

Under kontouppgifter i appen har du längst ned valet att ändra betalmetod och det är även där du kan byta kort. När du valt ändra då ska du få ett val att godkänna ett köp på 0 kr, efter du gjort det kommer sidan "Tack för ditt inköp" strax där under bör du ha länken Ändra betalningsmetod, om du klickar där ska du komma till en sida där du kan klicka på kort och där kan du skriva in uppgifterna för ditt nya kort.

Nej, jag betalar inte så mycket heller och det är väl anledningen till att jag hänger kvar. Om jag skulle betalat fullt pris hade jag antagligen bytt operatör.

Sedan är jag väldigt förtjust i den här community-tanken och vill egentligen innerst inne att det ska gå bra för Vimla då jag tycker det behövs en communitydriven operatör.

Tyvärr tycker jag att Vimla inte har levt upp till förväntningarna vad gäller att samarbeta och informera communityn utan det mesta sker på Vimlas villkor och viljan att lyssna på communityn tycks avta alltmer. Något som också är störande är hur Vimla i reklamen framställer sig själva som en lättfotad lyhörd operatör som blixtsnabbt förverkligar kundernas önskemål, när i verkligheten en sån sak som t.ex. extra-SIM inte har realiserats på tre år.

Men som sagt, så länge jag har ett billigt pris är risken stor att jag hänger kvar.

Användarnivå 6
Emblem +6

@Ulf-Bäcklund Verkar tyvärr vara nackdelen med klarna som val av betalpartner att det är långt från tydligt.

Hoppas verkligen vimla kan gå i mål med det allt för försenade bytet av betalpartner.

Håller med.

Är ofta problem med Klarna i även många andra fall. Försöker undvika dom in i det längsta och ta andra betalningslösningar när jag tex handlar på nätet.

Ulf

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej!

Jag tycker om att läsa era synpunkter och vad ni tycker och tänker om oss, även om allt såklart inte är positivt. Det är en reality check kan man säga.
Mycket håller jag med om och det jag kan säga är att vi kämpar på att lova det vi kommer ut med/säger. Forumet ligger högt upp på vår lista som ska börja prioriteras mer. Jag tycker om forumet jätte mycket, det är lite mer blandat, som en godisskål. Jag kommer kämpa för att vi ska höra mer vad ni säger och ta tag i det!

Tack Sven.

Tyvärr är de uppgifterna endast för att byta betalmetod. Ej för att byta kort.

Har skrivit till supporten och hoppas på hjälp därifrån när de öppnar igen.

Ulf

Hej och Tack MikaelE

Nu funkade det. Vid tredje försöket kunde jag ändra betalmetod och lägga in ett nytt kort.

Men håll med om att det här kan göras betydligt tydligare. Det måste ju hända ganska ofta att folk byter kort av olika anledningar.

Att då behöva kontakta support och forum varje gång verkar opraktiskt.

Ulf

Efter drygt tre år som Vimla-kund är jag beredd att säga:

Tyvärr, det är så livet är som Vimla-kund. Fullt av provisorier och en enda lång väntan på bättre lösningar som aldrig kommer...

Det låter hårt, men tittar man i backspegeln vad Vimla har åstadkommit eller rättare sagt inte åstadkommit under de senaste tre-fyra åren så är verkligheten inte så imponerande. Det mesta av förbättringar och nya funktioner hamnar i vad jag numera kallar "det svarta hålet". D.v.s. en oändligt lång utvecklingskö där mycket lite avverkas och väntetiden får fördrivas utan någon som helst info från Vimla. Pågående projekt drabbas av mer än årslånga förseningar utan att Vimla så mycket som lyfter på ögonbrynet och bryr sig.

Som kund är det bara att gilla läget eller byta operatör.

Man får vad man betalar för. Inte ofta det har krånglat för mig ändå.

Jag betalar 60kr i månaden tack vare värvningssystemet. Får ringa och SMSa oändligt och får mer surf än jag gör av med.

Tack vare dig och andra som kan hjälpa så funkar det ju. Är kanske så det är tänkt att det ska fungera?

Ulf

Svara